Forum

Robotplæneklipper

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ruth Christensen, 7. juli 2013 kl. 12.07

Hej
Er der nogen der har erfaring med robotplæneklipper. Jeg står for at skulle ud og købe min første robotplæneklipper, men må indrømme at det er temmelig svært at finde den rigtige robot. Min græsplæne er ca. 200 m2 med bede.
Ved I om der er nogle steder hvor man kan komme hen og se hvordan de virker. Jeg bor i Fredericia.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 7. juli 2013 kl. 16.36

Brug søgefunktionen inden du opretter et nyt emne - måske har emnet været oppe før:

www.havenyt.dk/forum/fri_debat/11707.html

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peder G., 7. juli 2013 kl. 19.59

Citat:
Ved I om der er nogle steder hvor man kan komme hen og se hvordan de virker. Jeg bor i Fredericia. Citat slut.

Det spørgsmål mener jeg ikke at Ruth Christensen får svar på i tråden du linker til, men måske er der noget at jeg har overset.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peder G., 8. juli 2013 kl. 7.37

@ Ruth Christensen

Har du lyst/mulighed til at komme til Svendborg for at se den i virkeligheden ?

Opsat og været igang i flere år.

Måske kan jeg så hjælpe dig, men jeg lover ikke noget.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Hansen, 26. april 2015 kl. 13.50

Jeg gik hjem og brugte en weekend på at opstille maskinen med nye kabler, ladestation osv. Alt blev udført til punkt og prikke ifølge instruktionsbogen. Fjernede dog de fjollede fliser foran fiskebassinet.
Min Bosch holdte 2 dage før denne også kørte i fiskebassinet.
Denne gang blev jeg tosset på XL-byg og forlangte mine penge tilbage. Jeg havde spildt 2 weekenders arbejde på et produkt, der ikke duede samt meget kørsel frem og tilbage.

Jeg havde helt droppet robotplæneklipperen da jeg ikke længere troede på dem. Jeg gik tilbage til min lokale Husqvarna forhandler for at se på havetraktor istedet. Sælgeren kunne dog huske at jeg tidligere havde kigget på robot, men jeg fortalte om mine oplevelser med Robomow og Bosch, og sagde jeg var blevet skræmt af teknologien.
Husqvarna forhandleren overbeviste mig ved at besøge i min have og vurdere forholdene. Efter et besøg fik jeg lovning på at en Husqvarna ikke vil kokse i det, da min have var relativ simpel og Husqvarna'en kan klare langt mere komplicerede haver end min.

I dag har jeg en Husqvarna 308 (den næst mindste model) til mine 700m2 græs. Jeg har fjernet fliserne foran fiskebassinet da det så fjollet ud, og har ikke en eneste gang haft lagt dem ud som forhindring. Den har kørt fejlfrit siden sidste forår og er endnu ikke kørt i fiskebassinet. Jeg har end ikke måtte lede efter den i haven for at genstarte den, hvilket var et stort problem med de andre. Jeg tør slet ikke tænke på hvad de store modeller fra Husqvarna er i stand til, men ifølge forhandleren er de langt mere hardcore end min.

I dag smiler jeg når jeg ser min nyslåede plæne. Det ærger mig bare at jeg i starten var for nærrig til at bruge penge på den rigtige løsning. Billigt er ikke altid godt!

Alle er mere end velkomne til at få en demonstration i min have.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Peter Hansen, 26. april 2015 kl. 14.45

Slettet af administrator 26. april 2015 kl. 23.03.

Nyt svar til emnet »Robotplæneklipper«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Robotplæneklipper

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider