Forum

Navneskilte til frugttræer

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karen Vestergaard, 8. august 2013 kl. 15.12

For nogle år siden plantede vi en frugthave. Nu er nogle af navneskiltene på frugttræerne ved at gå i stykker og vi vil derfor gerne sætte nogle mere holdebare - og måske også pænere - navneskilte på træerne.

Vi har uden held kigget på nettet. Er der nogen som kan give os et godt råd.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 8. august 2013 kl. 18.11

Hej Karen
Det er vanskeligt at finde noget på markedet der holder i lang tid, for de fleste "permanente" tusser, holder ikke til sollyset, så jeg har valgt en løsning, der kan holde ligeså længe jeg kan finde skiltene. Jeg har købt et huggesæt i metal og fundet nogle 1,5 cm smalle alustrimler, der bores et hul i enden og hugges bogstaver i og så bruger jeg noget aflagt elledning, med et styk fast kobber inden i plastforseglingen og hæfter det på hegnet jeg alligevel har sat om træerne, så dyrene ikke æder det hele. Hegnet skal alligevel blive stående og så risikerer jeg heller ikke at noget gnaver sig ind i barken.
I princippet kunne det også sættes på en pæl, hvis den kan blive stående ved træet.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 8. august 2013 kl. 21.43

Hos en bogtrykker eller den lokale avis kan du være heldig at få kasserede bogstaver fra deres sættekasse, i alle størrelser. De er velegnede til at hugge i blødere materialer feks. plastic

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 10. august 2013 kl. 12.35

Altså jeg tegner en plan over haven, det kan man også gøre i et tegneprogram på pc'en- Også gemmer jeg de orindelige skilte i min havemappe i de tykke fotolommer, der ikke kan fotokopieres, de kan holde til meget.

(Det samme gør jeg med strikkeopskrifter, og de tykke lommer kan også holde til kattekløer mm...)

Det er nemmere, og så risikerer man ikke, at skiltet bliver "indgroet" i planten (og væksthæmmer den). Men det er bare min løsning, for jeg synes skilte får haven til at ligne "Botanisk Have", men jeg kan godt se, at hvis man har "Åben have" er det nemmere med skilte fremfor at sige femhundrede gange, hvad sort , det er.

Mvh
Tine- der har nogen billige plastskilte. man kan skrive med blyant på....

Nyt svar til emnet »Navneskilte til frugttræer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Navneskilte til frugttræer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider