Skrevet af: Helen Pedersen, 19. august 2013 kl. 10.42
Hej.
Hvor plejer jeg mine Cannaer i vinter, efter de er klippet ned, jeg er tvivl om vanding og om de skal opbevares i potter eller knoldende skal i en pose. Jeg skal prøve det for første gang.
Mine Cannaer er utrolige flotte og flittige til at blomstre.
De har fået nogle sjove kapsler med frø inden i, er det nogle der kan formeres, og hvornår er det bedst. Det er lidt spændende og prøve noget nyt.
Skrevet af: Mette Lund, 20. august 2013 kl. 6.06
Frøene kan du så tidligt på året. Jeg lægger dem i blød i lunkent vand aftenen før jeg sår. Det tager et par uger før de spirer og mine planter blev aldrig helt så store som dem jeg købte. Men jeg var vist helt ærlig heller ikke så flittig til at potte om. Det er ikke lykkedes mig at overvintrer en plante- den mugnede, men det kan være at du har mere held med først at lade den tørre ud også opbevare den frostfrit og mørkt et sted med god udluftning.
Skrevet af: Jette Andersen, 20. august 2013 kl. 17.44
Hej Helen.
Da det var tid inden den første frost, tog jeg mine Canna 'er op og bankede jorden af og lod dem tørre i et par dage i skygge.
Derefter kom jeg dem i en stor plastikkasse med u beriget spagnum og dækkede dem også med spagnum, lagde et gammelt lagen over og stillede dem frostfrit ca. 10 grade vinteren over. Og da de begyndte at spirer til foråret delte jeg dem, og de kom alle.
Held og lykke
Jette
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.