Skrevet af: Guyonne A., 26. august 2013 kl. 11.09
Jeg er ny her og har faktisk masser spørgsmål. Er der nogen der har, lige som mig, en have ved Fjorden?
Jeg vil gerne høre om hvilke træer kan tåle at stå i Fjordblæsten. Jeg har spurgt på havecenter osv men de giver ikke rigtig et svar.
Og nu er jeg begyndt at så blomster men vil gerne vide om der er flere her det gør det, og om vi kan udveksler erfaringer.
Jeg har en rose Rosa Mulliganii. Er der nogen der har også sådan en. Min vokser hvert ar til 1,50, stopper med vokse. Har fine, sunde blanke blad. Fryser ned, helt til jorden igen. Og næste år starter de hele forfra igen.
Skrevet af: Lone Brems, 26. august 2013 kl. 17.28
Hej Guyonne A.
Jeg vil foreslå dig at bruge dit bibliotek - det er let og gratis at blive inspireret ved at låne forskellige havebøger med hjem.
Jane Schul's bog "Hvilken plante hvor" kan de helt sikkert skaffe dig.
I den findes gode oversigter over træer, buske, stauder osv, der kan trives under blæsende forhold.
Måske kan bogens oversigter over hvilke planter, som trives i sandjord / lerjord / muldjord og på fugtig eller på tør bund også give dig et overblik, som det kan være svært at få ved at udveksle erfaringer om den enkelte havebrugers planter.
Jeg håber du får held med at finde frem til de planter, som kan opfylde dine havedrømme :-)
Med venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Mogens; E., 26. august 2013 kl. 20.46
Hvor tæt på fjorden bor du og ligger din have nord, syd, øst eller vest for vandet, og hvilken fjord er det.
Skrevet af: Guyonne A., 26. august 2013 kl. 20.55
Vi bor omkring 500 m fra Fjorden, øst fra vandet. Limfjorden.
Skrevet af: Guyonne A., 26. august 2013 kl. 21.02
Tak Lone, bogen ser interessant ud. Den skal jeg sikkert ser nærmere på.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.