Forum

Hvilken plante/blomst er dette?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Willer, 27. august 2013 kl. 17.33

Overskriften siger det hele.. Kan nogen hjælpe?
Side-spørgsmål... Hvordan "nipper" man planten så den holder sig flot længest.. Jeg ved det er en Buksbom i midten. Men det er blomsten omkring jeg er i tvivl om. Håber nogen kan hjælpe.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 27. august 2013 kl. 21.34

Det ligner en Campanula.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Willer, 27. august 2013 kl. 21.47

10000 tak.. Jeg kan se du har ret.. Men hvordan holder man den ved lige (nipper) så den holder sig. Jeg er helt "grøn" i denne verden?
Jeg har forsøgt at "nippe" den ved roden og jeg har også forsøgt at fjerne visne skud på stiklen. men uanset, så dør planten for mig.. Hvad gør jeg galt.??

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 27. august 2013 kl. 22.02

Buskbom har et meget fint og tæt forgrenet rodnet, så det er den der tager meget vand og næring fra din Campanula.
Campanula er en staude som bedst trives alene, og helst ude i jorden hvor den kan overvintre. Snegle kan godt lide at gnaske i planten så der er ingen grund til at du også nipper i den.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Willer, 27. august 2013 kl. 22.10

Tak for svar.. Jeg har netop omplantet campanula i nye potter. Jeg har fjernet de visne skud/stikler. Så nu må jeg håbe de overlever. Endnu engang tak for svar.. :-)

Nyt svar til emnet »Hvilken plante/blomst er dette?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvilken plante/blomst er dette?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider