Forum

Hjælp P-plads /for have

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Asger Brun, 23. september 2013 kl. 17.10

Hej
Har haft et have firma igang, de har gravet ud til Dam og anlagt ny plæne, samt sat hegn op, ligeledes har de lagt grus ud 3x11 meter ud mod vejen her har de lavet det forkert tror jeg, de har stampet underlagt men gruset ligger nok i 30 cm tykkelse og bilen synker i når man kører på det. Hvad gør jeg for at få det stabiliseret, stamper det? Sten mel imellem hvad?
Alt hjælp modtages, firmaet der har lavet det er erklæret konkurs og vi har selvfølgelig betalt for arbejdet.

Alt hjælp / ideer modtages.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 23. september 2013 kl. 19.36

Hej Asger.

Har du undersøgt, om det pågældende firma var medlem af en arbejdsgiverforening med garantiordning ?

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Asger Brun, 24. september 2013 kl. 12.53

Desværre, det var han ikke.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 24. september 2013 kl. 16.42

Du kan ikke stabilisere det på enkel vis.
To rækker kørefliser kan være en varig løsning.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Asger Brun, 24. september 2013 kl. 16.54

Hej Tom
Mener du at fjerne gruset/stenene og lægge fliser istedet? Hvad er kører fliser ?
Jeg spørger kun for at være sikker på hvad du nøjagtig mener.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 24. september 2013 kl. 17.07

Jeg tror, at det er ok arbejde - lidt rigeligt rettegru måske :)

Hvis jeg har forstået dig ret har du en stribe jord/ indkørsel med vibreret stabilgrus og så et lag grus (sikkert harpet 06).

Hvis det er tilfældet, så mangler bare en korrekt afretning med et trækbrædt og så ligge fliser - evt. i det hele eller i to kørespor til bilen og så noget andet imellemog på siden af køre-fliserne (flis, perlesten,græs....)

Skal fliserne holde skal det nok være store fliser - "kørefliser".

Ovenstående er tænkt som "gør det selv" -projekt. Det har jeg forstået, at du var ude efter.

Ellers ringer du jo bare til en brolægger/ anlægsgartner :)

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 25. september 2013 kl. 8.39

sf-sten er også udmærkede og de er noget nemmere at håndtere de tykke herregårdssten er også gode

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Asger Brun, 25. september 2013 kl. 9.02

Hej igen
Jeg har nok fået mig udtrykt forkert for de te rærlig der ligger et tykt lag sten / "grus" som jeg kaldte det, og der synker bilen i når man kører på den. Ved ikke om det er det man kalder strandsten. Jeg tror at de har kommet for meget på og tager jeg noget af passer det ikke med fortovet.

Ville gerne at det var så let at jeg kunne hælde noget imellem "stenene" for at bilen ikke synker i.

Nyt svar til emnet »Hjælp P-plads /for have«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hjælp P-plads /for have

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider