Forum

Agapanthus igen igen:-)

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lene Bagger, 19. oktober 2013 kl. 15.55

Jeg har læst en del indlæg om Agapanthus - men ingen om, hvorfor den får gule blade, når den sættes indendørs (koldt værelse) skal bladene klippes af? Får den grønne blade igen til foråret? Det er anden gang, jeg forsøger mig, den første "livede aldrig op" igen.
Mvh
Lene Bagger

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 20. oktober 2013 kl. 8.20

lad bladene visne før du klipper dem af

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Flemming Lindberg, 20. oktober 2013 kl. 12.57

De visner ikke fuldstændig ned, og når foråret kommer, fjerner du blot de grimmeste blade, og lader dem komme ud når frosten er slut. Iøvrigt har jeg stadig mange planter, hvis nogen er i bekneb derfor.
Hilsen Flemming!

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 20. oktober 2013 kl. 13.47

Oftest er Agapanthus mere eller mindre stedsegrøn, hvis den får lov til at stå beskyttet, men der findes Agapanthus der visner helt ned. Jeg har en, der visner fuldstændigt og kommer med nye blade hvert år. Den begynder at få gule blade i slutninger af september. Til gengæld ar jeg også nogle der blomster meget af vinteren i frostfrit drivhus. De er lige kommet i drivhuset og der er stadig nye knopper.
Hilsen Bente

Nyt svar til emnet »Agapanthus igen igen:-)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Agapanthus igen igen:-)

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider