Skrevet af: Minche Zice, 28. oktober 2013 kl. 16.49
Hej :)
Vi har et 14 år gammel lilla træ.. På grund af stormen idag mandag den 28 0kt. har træet lænet sig til højre side. Er der nogen muligheder for at rede det træ? vil blive meget ked af hvis der ikke var andet at gøre end at få den fjernet.
Mange tak på for hånd. :)
Skrevet af: Mette Lund, 28. oktober 2013 kl. 17.59
Hvis du har en mulighed for at fiksere det til et andet større træ eller lign kan du evt langsomt rette det op ved hjælp af de store "gjorde" som håndværkere bruger. De er med store spænder der lidt efter lidt kan strammes op. Du skal huske at lægge noget imellem gjorden og træet så stammen ikke bliver gnavet. Jeg har selv gjort det med held , dog med et lidt mindre træ.
Hvad er forresten et lilla træ?
Skrevet af: Minche Zice, 29. oktober 2013 kl. 18.20
Hvor længe skal den være sådan?
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 30. oktober 2013 kl. 19.07
Sandsynligvis i nogle måneder. Det kommer an på træets størrelse, jordbundsforhold og lign. Hvor stort er træet? Og hvad er et lilla træ? Det vil jeg også gerne vide.
Når der er gået et halvt år, kan du prøve at løsne opspændingen og mærke, om det står solidt, eller om det skal have lidt længere tid. Hvis det er nemt at rokke, skal det stå længere.
Elsebeth
Skrevet af: Minche Zice, 1. november 2013 kl. 3.26
kan ikke finde navnet på den.. På engelsk er det lilac.. så fandt jeg os et andet navn Syringa.. Når jeg oversætter til dansk viser den lilla træ...den er nok omkring 4 meter.
Skrevet af: Anja Egeriis, 1. november 2013 kl. 7.25
Det er en Syren :)
Skrevet af: Peter A., 1. november 2013 kl. 9.18
Jep... Alm syren , det er ikke et træ men en busk , klip den ned , og ret den op , den kommer hurtigt igen...........
Peter A.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.