Skrevet af: Johnny Jorsal, 30. oktober 2013 kl. 20.27
Ja overskriften siger jo det hele, jeg har, efter stormen og et defekt drivhus, glas masser af glas i min gårdsplads, jeg har ellers flittigt lagt på knæene og samlet masser af glasskår op og har da også en forventning om at jeg kommer til at bruge mange timer på det endnu, men jeg var lige ude med en skraldespand her til aften og kunne se at de områder jeg havde været igennem skinnede som en anden diamant grotte i lyset fra udendørslamperne, nogle gode ideer for at løse dilemmaet, Jeg overvejer selv at kører hele gårdspladsen over med en stamper, med et håb om at knuse de helt små stykker til sand lign tilstand, og vi snakker her om stykker der er mindre end 1/4 cm2.
Skrevet af: Mogens; E., 30. oktober 2013 kl. 21.11
Hvad med at trække en nylonstrømpe over støvsuger mundstykket, og så kører på lav styrke. Det kan vel fange de mindste diamanter.
Skrevet af: Anonym bruger 1, 31. oktober 2013 kl. 9.13
Du kan ikke knuse dig fra de skarpe kanter , der er på selv de mindste glasskår. De skal eroderes væk, og det tager 1000 år.
Jeg ville stampe det til, og så lægge et nyt rent lag ovenpå.
Skrevet af: Tine Horsum, 1. november 2013 kl. 14.19
Der er to måder:
Den hårde- du piller hver en glassplint op med håndkraft.
Eller du får lagt mere på. Og risikerer, glassplinter kommer op af jorden fra nu af og til dommedag.
Jeg har selv pillet uanede mængde af glas og porcelæn op i haven, det er ikke det sjoveste i verden! Men- er det samlet op- så er det væk for altid. Ellers skal man tænke i barfodede børn og husdyr- forever.
Flyt forresten drivhuset, jeg arbejdede på en Genbrugsstation i 1999- vi fik enormt mange krøllede drivhuse ind efter orkanen. Mit eget står i læ- der røg et par ruder, men dennegang ingen.
Det er ikke det sjoveste i verden, men ret kedeligt, men når det er gjort- får man en god fornemmelse
Mvh
Tine- der har ryddet op i haven- dyrt og kedeligt
Skrevet af: Johnny Jorsal, 2. november 2013 kl. 7.55
Hej Trine
Jeg har foreløbig også valgt den tunge vej med at samle op, og har da også nået en pæn del, jeg kan dog se på det område jeg har ryddet, at når jeg kommer ud om aftenen og lyset tænder langs med bygningerne, så ligger der stadig mange små diamanter og reflektere i lyset. Hvad angår flytning af drivhuset, så står det jo på en støbt pudset sokkel, der også ligger en del timer og penge i. Desuden selvom jeg har en 20.000m2 stor grund, har jeg faktisk svært ved at finde et sted med meget mere læ da jeg bor på en bakketop, og bygningerne er placeret sådan at hvis der er læ er der ingen sol, desuden var det ikke kun et men to drivhuse der røg, det andet stod i fuldkommen læ af stuehuset (vægdrivhus) det blev dog ikke krøllet men der er ingen glas tilbage, så der var sus på. Jeg har så iøvrigt lige bestilt godt 1000 træer og buske til en større omlægning af haven for at få læ, og sidste år plantede jeg 2000 planter i et 5 rækkes læhegn rundt om ejendommen, men det tager jo lidt tid før alt det skaber læ.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.