Skrevet af: Karen Giersing, 7. januar 2014 kl. 12.12
Jeg er omsider blevet bekymret over alle de rodskud mit hjortetaktræ sætter tæt ved mit hus. Opgravning vil jeg gerne undgå af hensyn til andre planter tæt ved træet. Jeg havde tænkt mig at lade stubben stå til støtte for en clematis og så slå kobbersøm i stammen. Men er i tvivl om det virker, og vil derfor spørge om der skulle findes en bedre metode til at komme af med dette "vanskelige", men smukke træ?
Skrevet af: Tom Andersen, 7. januar 2014 kl. 16.45
De små skud (op til en meter) er lette at rykke op.
Hvis du saver træet ned og lader stubben stå til støtte for en Clematis og er flittig til at fjerne alle skud, vil træet dø til sidst.
Har du læst vilkår for brug af havenyt? økologi er i centrum i dette forum og dit forslag om kobbersøm er ikke just økologisk :)
www.havenyt.dk/om_havenyt/vilkaar_for_brug/
Skrevet af: Karen Giersing, 9. januar 2014 kl. 0.41
Tak for svar. Det vik jeg forsøge. Det er muligt jeg er naiv,men jeg vidste faktisk ikke at kobbersøm forurenede. Men tak for oplysningen. Venlig hilsen karen
Skrevet af: Tom Andersen, 9. januar 2014 kl. 5.55
Et kobbersøm skader nok ikke noget som helst, men det er mere princippet og tankegangen;)
Desuden spilder du nok tiden, mens træet spreder sig mere:
politiken.dk/forbrugogliv/boligogdesign/bolighaven/boligsporgsmaal/ECE1680106/ryge-opklarer-myte-kan-kobbersoem-draebe-traeer/
Held og lykke-følger du metoden flittigt er der ikke meget liv i 2015 :-D
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.