Forum

Erfaringer med klipning af langt græs

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ulrich Mønsted, 9. januar 2014 kl. 14.39

Hej!

Der er ikke en kategori, der hedder havemaskiner, så havde jeg valgt den, for det er det, det handler om.
Jeg har selv erfaring med at klippe med en Honda Vari Liza skiveklipper. Det går faktisk rigtig godt, bortset fra en tendens til at pakke det afklippede materiale. Det skal siges, at græsset var blevet meget langt og delvis »lejesæd«. Det blev heller ikke lige pænt over det hele.

Nu tænker min andelsboligforening på at købe en maskine selv. Vi har fået øje på en Honda F-550, der klipper og knuser materialet, som føres bagud og ikke til siden. En slags meget kraftig plæneklipper. Man kan finde flere youtube-klip med maskinen i aktion, og det ser vældigt ud. Men jeg ville gerne høre, om nogen selv havde erfaringer med dem. Der findes en masse omtale på tjekisk, men det er jeg ikke så god til… og Honda kan ikke hjælpe mig med referencer.

På forhånd tak for oplysninger, mvh Ulrich Mønsted

Nyt svar til emnet »Erfaringer med klipning af langt græs«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Erfaringer med klipning af langt græs

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider