Forum

Den milde vinter – Fordele og ulemper?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 16. januar 2014 kl. 16.11

Hej
Jeg ved ikke rigtig om jeg skal glæde mig over den milde vinter - eller nære bekymring?
En rundgang i haven viser planter og buske, som står med store flotte knopper (f.eks. Hortensiaer, som plejer at være frosset tilbage på denne årstid).
Hvis vinteren fortsætter med at være så mild og uden mange frostgrader, kan jeg i tilfælde af frost dække nogle planter, men ikke alle.
Er der erfaring for, hvordan det går med planter, som ikke har haft den nødvendige "vinterhvile" ? - Jeg tænker også på de planter, som er stillet frostfrit (Fuchsia , Pelargonier og Heliotrop), som allerede nu har blade og knopper som om vi var i midten af april måned. De har jo slet ikke haft den nødvendige vinterhvile.
Er der erfaringer på området?
Mange hilsner
Ingeborg

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. januar 2014 kl. 19.30

Hej
En af ulemperne er at næsten alle fuglehuse og foderhuse i denne fugtige vinter er blevet alt for våde. Mine solsikkefrø har ligget og rådnet i en af dispenserhusene. I et andet var frøene også fugtige - og der var mider i dem - et ekstra godt foder da jeg fik dem skrabet ud.
Jeg fodrer med afskallede solsikkefrø.
Når jeg selv har lavet mejsekugler er frøene omgivet af yderligere et beskyttende lag fedt.
strikinge.blogspot.dk/2010/11/hjemmelavede-gourmet-mejsebolde.html
Med venlig hilsen
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Den milde vinter – Fordele og ulemper?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Den milde vinter – Fordele og ulemper?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider