Forum

Pottemuld

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Daniel G., 23. marts 2014 kl. 17.07

jeg har fået nogle jordskokker, hindbær buske, jordbær og nogle krydderier af en.. jeg vil bare plante dem i nogle potter indtil deres endelige bed bliver klar.. men min jord er ret lerret så jeg vil ikke plante det i ren havejord, men blande det op med 50% plantejord/pottemuld..
tror i det her er godt nok?
www.sartorvet.com/images/medium/5701316420289.jpg

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. marts 2014 kl. 18.27

Ja, det lyder ganske fint.

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Daniel G., 23. marts 2014 kl. 18.42

okay tak

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Thomsen, 23. marts 2014 kl. 19.19

Hej Daniel
Hvis din jord er meget leret, vil jeg sige.
1/3 LERJORD
1/3 POTTEMULD OG
1/3 SAND/GRUS
Det giver en mere porøs jord, som planterødderne har nemmere ved at optage vand fra.
Hej fra Lone

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Daniel G., 23. marts 2014 kl. 20.31

det er kun midlertidig at de skal være i potterne så tror du ikke det er fint nok?

men jeg har ingen sand eller grus.. jeg kan også bruge 2/3 pottemuld men det bliver bare dyrt

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 24. marts 2014 kl. 8.06

Hej Daniel G

Mange byggemarkeder kender til, at kunder kommer og skal bruge en spand sand - det koster under 5 kr.

Så hvis du spørger dig for på de nærmestliggende byggemarkeder kan du købe sand meget billigere pr liter end du kan købe pottemuld.

Venlig hilsen fra
Lone

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Daniel G., 24. marts 2014 kl. 9.54

det har du nok ret i Lone.. hvad med sand fra stranden tror du det kan bruges? eller kan det være forurenet af olie og alt muligt?

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 24. marts 2014 kl. 17.24

Sand fra stranden kan indeholde salt som planterne ikke har godt af. Køb da noget bakkegrus eller sand hos tømrerhandleren til næsten ingen penge.

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 24. marts 2014 kl. 17.58

Alm. strandsand /sandkassesand duer ikke , det klumper sig sammen og holder på fugtigheden , brug groft grus , det gør jorden mere luftlig og giver et godt dræn i jordblandingen.
Perlite eller kvartsand er også gode muligheder.

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 24. marts 2014 kl. 18.02

Eller 25 kg sandkassesand for 25kr i jem&fix.

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Daniel G., 24. marts 2014 kl. 20.36

hvis sand koster 25 kr. for 25 kg så er det dyrere end at købe pottemuld.. 25 kg sand er ca. 17,5 liter sand..
pottemuld koster 15 kr. for 17 liter i fakta..
dog ved jeg ikke om det er billigere med sand eller pottemuld hvis man vil købe det for at blande det op med alm. havejord og man regner ud hvor meget der skal bruges af de to forskellige produkter

Nyt svar til emnet »Pottemuld«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Pottemuld

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider