Forum

Flytning af små hvidtjørn nu?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 5. april 2014 kl. 18.42

Midt i mit hærværk- altså opgravning af brombær, miniasketræer og små mirabelletræer faldt jeg over nogen, små træer, som jeg mente kunne være tjørn. (Opslag i to bøger om træer og buske gjorde mig ikke ret meget klogere!)

Nu er de udspring, og ja, det er tjørn (om det er den engriflede eller den anden- er også ret lige meget!).

Men jeg vil meget gerne flytte dem nu så de kan stå et sted, hvor jeg gerne vil have dem, som hegn/hæk- eller solitaireplanter.

Kan man det nu?

Evt vil jeg bare gerne flytte dem nu, og så plante dem "rigtigt" til efteråret. (Blivende sted) Der skal bare lige ryddes for brombær først.

Mvh
Tine- hvis nu skidtet bare såede sig, hvor JEG vil ha' det..!

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 5. april 2014 kl. 20.25

Hej Trine

Ja, det kan du godt være heldig med. Find et sted uden vind og gerne med halvskygge og plant dem der. Pas med vanding.

Til efteråret, efter løvfald eller i vintermånederne, kan du flytte dem til den blivende plads.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 5. april 2014 kl. 20.57

Tak for svar Tom A
Mvh
TINE

Og nej jeg er så vant til at hedde TinA, Trille, Line.Stine og Trine-den slags. Så det generer mig slet ikke. Det bedste var da Falck mente mit mellemnavn var Bronson: En kvinde ser rødt!
Det var da bedre end Morsom! Som jeg også har heddet. Åbenbart.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 5. april 2014 kl. 22.49

Sorry :-)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 12. april 2014 kl. 22.30

Det er mig, der skal undskylde!

Det var bare en af de dage, hvor- ja... :-(((

Tak for svaret!

Mvh
Tine- der er løbet tør for ducttape- (så man kan klistre sine fingre fast til stolen.... Fremfor at hamre i tastauret ;-) )

Nyt svar til emnet »Flytning af små hvidtjørn nu?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Flytning af små hvidtjørn nu?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider