Skrevet af: Camilla Søgart, 6. april 2014 kl. 7.19
Da jeg er ret ny inden for krydderurte verden, har jeg lige behov for noget hjælp. Vi har anlagt store højbede og købt en masse blandet urt som vi næsten har fået styr på navne mæssigt, men der er en der ligner basilikum, og dufter af shampoo. Er der nogen der kender den?
Skrevet af: Freya Grossmann, 6. april 2014 kl. 8.06
Der findes mange forskellige basilikumsorter, så jeg tør ikke gætte.
Har du lavet en søgning på basilikum i søgefeltet? Eller er gartneriet toftegaard meget omhyggelige med beskrivelserne af (deres) krydderurter på nettet. Det kan være, du kan finde info på deres hjemmeside.
Skrevet af: Camilla Søgart, 6. april 2014 kl. 8.22
Hold op, der findes mange basilikum sorter hos Toftegaard , men syntes ikke lige min basilikum er der, syntes lidt den dufter som grannåls skumbad agtigt, og har derfor ikke rigtig lyst til at spise den.
Skrevet af: Anja Egeriis, 6. april 2014 kl. 8.29
Hvis det er en basilikum, skal du lige huske, at de ikke kan plantes på friland lang tid endnu - det er alt for koldt til dem :)
Skrevet af: Camilla Søgart, 6. april 2014 kl. 8.35
De står skam også indenfor:)
Skrevet af: Tom Andersen, 6. april 2014 kl. 8.35
Enk Mynte ?
Skrevet af: Tom Andersen, 6. april 2014 kl. 8.38
Naturligvis skulle der have stået "en mynte"...
Et billede vil nok hjælpe en del på gætteriet :-)
Skrevet af: Camilla Søgart, 6. april 2014 kl. 9.47
Hermed et billed
Skrevet af: Anders Frederiksen, 6. april 2014 kl. 13.42
Merian ?
Skrevet af: Philip L., 6. april 2014 kl. 19.59
Ja det ligner en merian :)
Men ja der findes mange forskellige slags basilikum - jeg har 8 forskellige og over 35 forskellige mynte :D
Men den der billede af der - det en have merian :)
Skrevet af: Camilla Søgart, 6. april 2014 kl. 20.41
Lugter merian af grannåle
Skrevet af: Anja Egeriis, 6. april 2014 kl. 20.46
Den er sindssygt parfumeret - jeg kan ikke lide lugten :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.