Skrevet af: P. Højlund Andersen, 7. april 2014 kl. 22.09
Vi skal bruge et træ med rod, til en kunstinstallation.
Installationen skal stå i 3 dage, hvor træet hænger frit i luften, det har derfor ikke forbindelse til næring.
Hvad vil i anbefale, hvis vi ønsker et træ, der ikke taber bladene og mindst muligt mister bladenes kulør?
Størrelsen på træet må gerne være mellem 5-7 meter i højden, og kronen max 3 meter i bredden.
Er der nogen, der har erfaringer med at få fat i sådanne træer?
Hilsen fra
Thomas Bremerstent & Peter Højlund
Skrevet af: Freya Grossmann, 7. april 2014 kl. 22.51
Jeg ville kontakte et skovdistrikt og høre, om de har væltede træer fra stormen, som du kan købe.
Transport vil jo nok blive din udfordring...
Og en anden udfordring er at finde et flot træ med friske blade på denne årstid. Bladene vil hurtigt krølle sammen tror jeg, fordi saftspændingen er høj. Træer der er væltet under stormene, har nok ikke blade.
Skrevet af: Jens J., 8. april 2014 kl. 23.36
Hvornår skal det bruges? De skal jo lige nå at springe ud.
Jeg vil tro at et piletræ kunne være et fornuftigt bud.
De indeholder så meget saft, at selv vinterfældet træ kan finde på at springe ud med blade her om foråret.
Hvor bor du? Du må gerne komme forbid og få et frisk fældet piletræ af mig. Det burde kunne holde nogle dage. Bor 6470 Sydals.
Skrevet af: Tine Horsum, 9. april 2014 kl. 0.18
Det kan ikke lade sig gøre.
Der er intet, der kan leve med rødder/blade i luften i så lang tid. (måske "Jerichos Rose"- men den er ikke et træ)
Men, man kan jo bygge noget i papier-machier? Der ligner. bBrug aflange balloner til rod og stamme-opbygning- og så hønsenet. Bladene må så klippes i papr/karton- og så må det males.
Det ville jeg gøre.
Men jeg er nu også "kunstnerisk".
Skrevet af: Bente Madsen, 9. april 2014 kl. 7.35
Prøv evt at spørge hos Sitas. De er eksperter i store træer.
Skrevet af: P. Højlund Andersen, 9. april 2014 kl. 10.13
Tusind tak for jeres gode svar.
Vi skal bruge træet midt i juni.
Jeg har kontakt med Sitas faktisk, de har et godt bud.
Jens J. - tak for tilbuddet, men jeg glemte at skrive, at afhentning kun kan ske på Sjælland :)
Hilsen Peter
Skrevet af: Jens J., 9. april 2014 kl. 12.47
Skal det hænge ude eller inde?
I sol eller skygge?
Er der mulighed for at dusche det med vandforstøver morgen/aften eller måske flere gange.
Om det er muligt vil helt afhænge af omstændighederne.
Skrevet af: P. Højlund Andersen, 10. april 2014 kl. 10.46
Det skal hænge inde, men med åben tag, så kronen får lys.
Der bliver sandsynligvis ikke mulighed for at vandforstøve det.
Hilsen Peter
Skrevet af: P. Højlund Andersen, 10. april 2014 kl. 10.52
Og forresten Tine Andersen, så lyder det som en god idé med papmache - det vil vi tage med i overvejelserne, hvis det bliver for omfattende med et ægte træ.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.