Forum

Haven i krukker

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 18. april 2014 kl. 10.08

Det er et modefænomen- I know. Men jeg har udplantet timian, mynte og oregano- og udsået persille/dild, dild/persille, ærteblomster/solsikke, solsikke/græskar og- det har jeg glemt nu- morgenfruer.
Og morgenfruer.

Nå, men de billige (20 kr) fra Netto- vil jeg anbefale til udplantning i krukker. Bortset fra, at jeg fik vildt meget lyst til pizza (oregano), og jeg ikke kan lide rosmarin. Nu må jeg se, om de slår an!

Jeg skulle have sået noget tomat, men løb tør for krukker.
Og fandt årets første klamme dræbersnegle. ADVR!

Min fysik (og naboernes høns) gør, at jeg ikke lige magter rigtige bede, ikke fordi, jeg er så vild med krukker, men nu er de her, og så skal de også bruges.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 19. april 2014 kl. 12.14

Grunden til, at der er sået flere ting er: At fx persille er 6 uger om at spire, så man kan godt så andre ting i medens, der så kommer op. Dild er dejligt!

Og morgenfruer (også spiselige) kan gro når ærteblomsterne er færdige.

Krukker er ikke mit bedste, men de er blevet mere billige, selvom de er besværlige at køre med på knallert.

Og forresten: Mit ene pæretræ er sprunget ud (Conference), den anden (to meter væk)- er på vej. Så meget forskel er der, selvom de er plantet samtidig i samme (ret usle) jord. De står stik syd, den ene får lidt mere vestenvind, hvor den anden får østenvind. Og østenvinden i år har været kold.

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »Haven i krukker«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Haven i krukker

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider