Forum

Figen.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 27. april 2014 kl. 19.46

For første gang i mine 30 år som figendyrker, har jeg aldrig før set så store overvintrede grønne frugter på min bornholmer. Normalt bliver årets sidste figner små og hårde, og falder af i løbet af vinteren. Gad vide om den milde vinter har bevirket at rigtig mange frugter har overlevet, for så bliver der masser af figner til efteråret.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 27. april 2014 kl. 23.38

Min drivhusfigen er også gået amok og har rigtig mange figner på vej nu. Jeg satser på, at de modner tidligt, så jeg kan nå at få et hold mere...

Normalt får jeg kun ét hold i august/september, men de er så store nu, at jeg håber at kunne nå to i år :)

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 28. april 2014 kl. 9.30

Det er takket dem meget milde vinter, min frilands figen har også mange overvintere frugter , og min oliven er ved at blomster , abrikosen har været i blomst i marts og uden frost ., nu er fersken på vej , alting er mange uger længere fremme i år...........

Nyt svar til emnet »Figen.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Figen.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider