Skrevet af: Lars Christiansen, 26. maj 2014 kl. 6.36
Hejsa
Jeg har den flotteste græsplæne, der er hverken mos, kløver eller noget som helst andet end græs.
Jeg har dog det problem, at den ikke tåler at blive brugt. Hvis ungerne har spillet bold på den, og stået det samme sted bare et par timer, så falmer den stort set dagen efter.
Mit spørgsmål er derfor, kan jeg udskifte mit græs uden at skulle fræse?
Altså gå ned og købe en f.eks turf sportsblanding og så bare smide frøene oven på den eksisterende plæne eller vil mit nuværende græs ikke tillade det nye at gro?
Håber i kan hjælpe.
Vh Lars
Skrevet af: Tom Andersen, 26. maj 2014 kl. 6.51
Du kan godt forbedre plænen ved at så en egnet græsblanding oven i den gamle og spare fræsning, men der går ikke uden arbejde :)
Den nuværende plæne skal klippes i bund og løsnes med rive eller lignende før du sår på det rigtige tidspunkt (nu eller september). Hvis det skal være godt, kan du før såning give en topdressing...
Husk, at skal plænen holde til leg, skal den gødes flere gange i sæsonen og ikke klippes for lavt!
Skrevet af: Lars Christiansen, 26. maj 2014 kl. 10.16
Hej Tom
Mange tak for svar, lækkert at jeg ikke skal den store tur igennem.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.