Skrevet af: Tine Horsum, 29. maj 2014 kl. 0.50
Her er det: Udplantet timian, oregano, salvie, sommerfuglelavendel og mynte- alle i krukker (salvien undtaget), men udplantet som ret store planter.
Til gengæld er næsten alt andet frøudsået gået til. Dild, karse, persille, morgenfruer, reseda og Hokkaidogræskar. (Alle i krukker).
Hvad har I haft held med? Som de ikke gider æde? Det er generende at se spirer og storeblade- der ædt næste dag.
Jeg vil forsØge med tomatplanter i de ledige krukker.
Sidste år åd de bladene af mine Hippeastrum, der ellers burde på "sommerferie".
Nåh ja, de har måske ædt det meste af en Sct. Hansurt, den anden kommer fint, og de gamle er i god vækst.
Mvh
Tine- der er ved at omlægge haven. Håber ikke, det skal være til græsplæne"
Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 29. maj 2014 kl. 1.15
Hej Tine
Hos mig æder de ikke akelejer, løvefod, gyldenlak, natviol, kongelys, studenternelliker, ærenpris, hjortetrøst, astrantia, geranium, knopurt, katteurt, verbena, duehoved, røllike, sommer- og høstanemone og kattehale. Dild og kørvel spiser de heller ikke.
Mvh. Marie Louise
Skrevet af: Tine Horsum, 29. maj 2014 kl. 17.54
Takker meget for det brugbare svar! (Y) (Y) (Y)
Vinbjergsneglene er nu hovedmistænkte i sagen om den myrdede dild/persille mm. ;-D De kryber nemlig også op i krukkerne... De møgkræ.
Men dem må man jo ikke bekæmpe, men gerne indsamle til eget forbrug og spise. (Bare tanken ADRRR!). Selvom jeg mere end en gang har overvejet at invitere min (meget store) familie til svampegilde....
Mvh
Tine
Skrevet af: Tine Horsum, 29. maj 2014 kl. 18.04
Rettelse: Sneglegilde! Svampe... :-((
Her krukkerne først i maj. Salvierne ved nedløbsrørert er udplantet senere.
Og ja- der er ikke så pænt, men jeg har dels ikke meget interesse i at haven er superfriseret, dels har jeg en muskel- og ledsygdom der sætter mange begrænsninger. Det er noget æv...
Men det er nu dejligt, at jeg ser (og hører) mange forskellige fugle og insekter i haven, og har vilde planter. :-) På den led er haven ren terapi.
Mvh
Tine
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.