Skrevet af: Peter Sindrup, 31. maj 2014 kl. 9.23
Nu har jeg forsøgt at bekæmpe ukrudt i min indkørsel med skærver og mellem fliserne på havegangen, men jeg syntes _slet_ikke_ det virker (for mig) :-(
Syntes du at du kan holde ukrudtet nede ned en brænder, og hvis ja, hvad gør du helt præcist? For hvis du/I kan få det til at virke, så må det betyde at jeg gør noget forkert. :-)
P.f.t.
Peter
Skrevet af: Freya Grossmann, 31. maj 2014 kl. 10.18
Jeg har ikke en ukrudtsbrænder, men princippet er: brug den i stærk sol.
Bladene skal kun have et kort svits. Så deres celler kort koger og sprænges. Ved at gøre det i stærk sol er, at fordampningen er større, og dermed kan planten miste så meget vand, at den dør.
Ellers er der jo lugejern, som jeg synes, går hurtigere. Også bedst i solskin, så ukrudtet hurtigt tørrer ud.
Skrevet af: Anonym bruger, 31. maj 2014 kl. 15.25
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Anonym bruger, 31. maj 2014 kl. 15.27
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Tom Andersen, 31. maj 2014 kl. 15.27
Hej Peter
Ja, jeg synes den virker, men det er ikke et mirakelmiddel!
På skærver burde den være ideel - vær opmærksom på, at veletableret, flerårigt ukrudt med pælerod på arealet, som behandles, skal fjernes manuelt først eller vær forberedt på, at det er en langvarig proces med det.
Bruges som Freya beskriver og ikke som en "ukrudtsforbrænder". Dog behøver det ikke være sol, men tørvejr i dagene efter er naturligvis et plus.
Arealet behandles rutinemæssigt 2 gange om måneden og ikke kun, når det er frodigt grønt igen :)
Min erfaring drejer sig om modellerne med en 11 kg gasflaske og så en lidt større diameter i brænderhovedets dyse-hul.
Bruger den, af hensyn til brandfaren, kun efter regnvejr et par døgn tidligere.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.