Skrevet af: M. Have, 1. juni 2014 kl. 19.50
spørger lige herinde, om der er nogle af jer der har haft held med kirsebærtræer, der ikke bliver for store, men alligevel er sunde og giver bær. Jeg har både æble og blommertræer på svag stammer, men synes jeg har hørt nogle steder, at det ikke rigtig har kunnet lade sig gøre at lave kirsebærtræer på svag stamme sunde. Det kunne også være søjletræ, det skal bare ikke blive for stor pga. have størrelse. Håber i har nogle input.
Skrevet af: Søren S Duun, 1. juni 2014 kl. 22.00
Har du prøvet gisela 5 og weiroot ? Det skulle være svage grundstammer til kirsebærtræer . Ellers vil jeg foreslå dig at tage en snak med Willy Mougaard, Blomstergaarden . Han er meget inde i tingene. Jeg tror at det er meget begrænset, hvad vi andre kan bidrage med af viden.
Jeg har tidligere Googlet disse grunstammer og fandt intet . Så det er sparsom med viden der er at finde omkring dem.
Skrevet af: M. Have, 1. juni 2014 kl. 22.52
tak for svaret, det var nede ved willy, hvor de sagde de ikke havde været heldig med svage grundstammer indenfor kirsebær. så håber der måske var nogle andre der kunne fortælle noget, men ved godt at villy er en af de bedre på området. Det er også ham jeg har købt de andre frugttræer ved. Men måske er der flere eksperter herinde
Skrevet af: Søren S Duun, 1. juni 2014 kl. 23.03
Hvad siger Boi Jensen? De gamle sorter .
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.