Forum

Æbletrær

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maggie Sumner, 24. august 2002 kl. 21.56

To af vores æble trær har fået rust farvet pletter på bladene...frugterne er små og plettet og der er begyndende forådnelse...hvad gører vi nu?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Berit Larsen, 19. april 2003 kl. 19.07

Vi har fået et æbletræ af navnet Jonagold, men hvor stort/højt bliver det?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 21. april 2003 kl. 10.18

Æbletræers vækst afhænger ud over jordbunden af sortens vækstkraft, grundstamme og beskæring. Jonagold har middelkraftig vækst og vil på grundstamme M9 og M26 blive mellem 2½-3½ meter høj, afhængig af vækstforholdene. M9 giver svagest vækst. MM106 er lidt kraftigere og giver træer på +/- 4 meter. Frøstamme resulterer i høje træer på 57 meters højde.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marlie Nimb, 16. november 2004 kl. 22.19

Jeg boede engang på en gård hvor vi havde et æbletræ der gav KÆMPESTORE æbler!

Jeg har altid troet at det var et kongeæbletræ, men jeg kan ikke finde nogen sort der hedder det!

Er der nogen der kender til et træ der giver kæmpestore æbler, der er gule med røde striber, har et sprødt og saftigt kød med en let syrlig smag?

Hilsen MN

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marlie Nimb, 21. november 2004 kl. 18.13

Jeg boede engang på en gård hvor vi havde et æbletræ der gav KÆMPESTORE æbler!

Jeg har altid troet at det var et kongeæbletræ, men jeg kan ikke finde nogen sort der hedder det!

Er der nogen der kender til et træ der giver kæmpestore æbler, der er gule med røde striber, har et sprødt og saftigt kød med en let syrlig smag?

Hilsen MN

Nyt svar til emnet »Æbletrær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Æbletrær

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider