Skrevet af: Tine Horsum, 13. juni 2014 kl. 22.11
Jeg var ude og klippe min timian i krukke ned, og så sad der sådan en lysrødlig snegl på krukkekanten.
Og bag mig var der brune, røde og ADVR badvr.
De er døde- og det gik hurtigt, men jeg hader at slå ihjel!
Hvis jeg skal gøre det igen, skal det IKKE være med køkkensaksen. Men med et saks kun til dette. Og med handsker.
Jeg kan ikke lide at slå dyr ihjel. Det her gik nu hurtigt.
(Jeg har også aflivet syge killinger, men så tuder jeg bare!)
Min regel er: Man kan og må slå ihejl, hvis metoden er korrekt og hurtig.
Men- det er avdrbvadr med snegle. Et sygt dyr skåner man for mere lidelse, det er- hvad det er. Men snegle?!
Mvh
Tine
Skrevet af: Anja Egeriis, 13. juni 2014 kl. 23.01
De er også omfattet af Dyreværnsloven, selv om de er klamme... Så saksemetoden er helt fin :)
Skrevet af: Tine Horsum, 13. juni 2014 kl. 23.19
Jeg synes bare- det er så klamt!
Ja, de blev klippet på midten efter åndehullet. Men det er så ulækkert.
At slå syge dyr ihjel kan jeg (selvom jeg tuder), men raske snegle. Det er altid KLAMT.
For katten da.
Mvh
Tine
Skrevet af: Anja Egeriis, 13. juni 2014 kl. 23.36
Jeg er også meget tilfreds med, at de ikke er her i min have - jeg føler virkelig med jer, der slås med dem!
Skrevet af: Tine Horsum, 14. juni 2014 kl. 0.21
Hvis jeg kører ud ad landevejen, så VRIMLER det med dræbersnegle (alle 10 km)- og det er fra markerne. Derfor synes jeg, det er latterligt, som have-ejer, at slå dem ihjel. De vil omgående indvandre- og landmanden, skal jo ikke slå dem ihjel!
Jeg har godtnok rosa rugoa, men igen det er brugt langs landmændenes mark, så mit bidrag er--?
Bjørneklo og mårhund eer vi så fri for.
Den der kampagne er for lidt og meget for sent!
I ørvigt bryder jeg mig fortsat ikke om at slå dyr ihjel. Medmindre de er syge/påkørte
Mvh
Tine
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.