Forum

Hjertegræseng.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Pia Nielsen, 18. juni 2014 kl. 16.37

Jeg vil så gerne have en hjertegræseng med udvalgte blomster. Har kigget hvad der foreslåes af blomster i tør jord. Jeg har læst mig til at engen skal slåes mindst en gang om året. Kan hjertegræs holde til det? Bliver det hele bare en stor gang præstelus og brændenælder. Jorden er sort uden græs i.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 19. juni 2014 kl. 1.50

Når der er nælder og kransburre- er jorden næringsrig. Der ville jeg vælge at slå (med græsopsamler) over flere år, og så evt køre 10 cm grus på pr kvadratmeter. Gruset skal stikkes ned med greb.

De der "populære" blomsterenge er ret vanskelige at etablere, hvis der er god jord. Ja, de skal slås efter frøene er faldet af. Og jorden skal være næringsfattig og solbeskinnet. Og tør.

>>I Danmark er den temmelig almindelig i hele landet, men mest på kalkrig jord. Arten er knyttet til lysåbne voksesteder med en tør, næringsfattig og kalkrig jord, hvor den er én af de karakteristiske arter i klasserne>> fra wikipedia

Men held med det!

Selv ville jeg nu nok satse på andre ting.

Den lyder til at skulle slås med le, nu den laver tuer.

Nyt svar til emnet »Hjertegræseng.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hjertegræseng.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider