Forum

Blomstrende ligusterhække – 2014

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. juni 2014 kl. 11.00

Hej
Jeg ved ikke, om det er den milde vinter, der har sørget for at ligusterhækkene bærer blomstrer som jeg aldrig tidligere har set.
Vi har mange blomster i vores hæk, som blev klippet tilbage i 2011 men også mange andre steder.
Mange blomsterstande når ikke at bære frugt fordi hækken klippes, Der går det nok ikke så meget ud over væksten, men bør jeg klippe alle andre blomsterstande af efter blomstring?
Ingeborg

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. juni 2014 kl. 11.03

Og her er det et billede af min opstammede liguster. Jeg har for mange år siden moret mig med at stiklingeformere liguster. Herefter har jeg formet dem til opstammede træer med kugleklippede kroner, kegleformede enkeltstående og den viste på billedet er flettet af tre grene, som nu er sammenvoksede til een stamme.
Ingeborg

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. juni 2014 kl. 11.11

Ligustertræ for 4 år siden. Det er jo nok lidt af "fattigmandsbuksbom" jeg har lavet ud af mine ligusterstiklinger. Men de er flotte og også stedsegrønne - som regel. Jeg har dem både i krukker og plantet rundt omkring i haven.
Ingeborg

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 20. juni 2014 kl. 17.51

Den er rigtig flot, den fletning i krukken. Der skal tålmodighed til.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. juni 2014 kl. 18.05

Hej Mogens
Ligusterstiklingerne fik rødder efter første år i et højbed. Så fjernede jeg alle blade langs grenen, som senere blev stammen. Billedet herunder er nok 8-9 år gammelt og de fleste "træer" er for længst plantet frit ud i haven. Træerne på billedet er sikkert 4-5 år gamle. Det var sjovt at lave dem - og så var det en billig fornøjelse. Jeg har også foræret mange væk.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Blomstrende ligusterhække – 2014«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Blomstrende ligusterhække – 2014

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider