Skrevet af: Jack Petersen, 1. juli 2014 kl. 11.46
Hej har nogen herinde handlet med tyske planteskoler?
Jeg tænker på kvaliteten af det man får?
Set ud fra et logisk ræssonement burde man få mest for pengene i Tyskland, de har lave lønninger og ikke den samme moms og skat som her hos os så de burde have mere tid til at opdyrke en god plante men jeg ved godt at man ikke dermed kan regne med at resultatet er bedre. Er der nogen der har erfaringer med at købe Planter i Tyskland?
Det drejer sig om en Naurhæk (Acer Campestre) jeg skal plante til efteråret som barrodsplanter.
På den tyske side www.gartengruen-24.de har jeg fundet nogle i 120 til 150 cm til 16,6 kr. pr. stk. inklusiv fragt og på den danske side www.plantetorvet.dk har jeg fundet nogle 80 til 120cm til 14,95 pr stk. inklusiv fragt.
Mvh. Jack.
Skrevet af: Anja Egeriis, 1. juli 2014 kl. 19.18
Jeg har ikke enorm erfaring, men har købt fra Tyskland 3-4 gange og har været overmåde tilfreds - både med pris og kvalitet :)
Skrevet af: Jack Petersen, 1. juli 2014 kl. 19.35
Hej Anja det lyder godt.
Der er mange der siger at så ved man ikke hvad man får osv. Men jeg synes jo bare at det ved man jo heller ikke i en dansk planteskole medmindre man har handlet ved dem mange gange og stadigvæk får de jo nok planterne fra forskellige leverandører og måske endda fra den samme leverandør i tyskland som hvis jeg køber dem der.
Har du betalt med bankoverførsel eller visakort i Tyskland?
Mvh Jack.
Skrevet af: Anonym bruger, 1. juli 2014 kl. 20.06
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Anja Egeriis, 1. juli 2014 kl. 21.00
Jeg betaler aldrig med bankoverførsel - så vælger jeg et andet sted at handle.
Og hvis du har et Mastercard, så brug det - så er du endnu bedre sikret end med et Visa/Dankort pga. nogle internationale aftaler.
Skrevet af: Philip L., 1. juli 2014 kl. 22.24
Jeg har handlet på;
www.kraeuter-simon.com/
Det mest krydderurter og handlede der "kun" fordi han/de havde noget mynte jeg MÅTTE EJE hehe.
Der betalte jeg med bankoverførsel og gik smertefrit. De sendte op til ugen, for pakken ikke stod en weekend et varmt sted.
Godt nok det hele på tysk, men der findes jo Google Translate :)
Men tyskerne plejer at have styr på hva' de gør. Så tror ikke du skal frygte "noget.
Skrevet af: Jack Petersen, 2. juli 2014 kl. 6.32
Hej Philip. Nej det tror jeg heller ikke men du ved når man er oppe i et par tusind vil man gerne være sikret lidt.
Jeg kan se de tager imod PayPal betaling der skulle man være rimelig sikret som køber. ved ikke om det er lige så godt som at betale med visakort men det er jo bare ikke alle steder det er muligt.
Mvh Jack
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 2. juli 2014 kl. 7.53
køb dog dansk og bevar de danske arbejdspladser
Skrevet af: Anja Egeriis, 2. juli 2014 kl. 8.04
Ja - hvis man kan få det herhjemme, og det kunne jeg ikke :)
Skrevet af: Anonym bruger, 2. juli 2014 kl. 8.36
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Freya Grossmann, 2. juli 2014 kl. 8.44
Har man fx brug for tomatspiraler, så koster de i dk ca 180 kr for tre stk. I Tyskland koster de under 2 euro stykket, så min motivation for at købe dansk, kan ligge på et meget lille sted, da jeg købte 30 stk.
Skrevet af: Jack Petersen, 2. juli 2014 kl. 12.20
Ja jeg vil bestemt også helst købe dansk men jeg kan bare ikke finde barrodshækplanter i Naur (Acer Campestre) i 120 til 150 cm og det er vigtigt at vi får en god høj hæk der lukker af så meget som muligt ret hurtigt.
De eneste jeg kan finde er lavet til træer og så bliver den jo ikke tæt i bunden.
Skrevet af: Anja Egeriis, 2. juli 2014 kl. 18.23
Freya - link? Men det kan da umuligt være samme kvalitet :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.