Forum

Potentilla indica – skovjordbær?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 3. juli 2014 kl. 22.57

Hej
Jeg har ovennævnte som bunddække mange steder. I øjeblikket står de med rigtig mange modne bær - og solsortene mæsker sig.
Jeg har smagt på dem, men synes at de nok har jordbærsmag - men en anden og mere syrlig.
Hvor mange arter findes der af disse "vilde" jordbær? Mine har hvide blomster, mens min søn har nogle lignende med gule blomster.
Sidste efterår plantede jeg nogle udløbere langs husets østmur, hvor mine vinca var gået ud. Jeg plantede kun 6 meter. I år er de blevet ret store og jeg funderer over om de med tiden vil blive for store til den lille 40 cm brede kant langs husets sokkel. Mine vinca har fået en sygdom, som får dem til at visne.
Vil de blive for store som "sokkelfodpose" ?
Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 3. juli 2014 kl. 23.12

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 5. juli 2014 kl. 10.27

Jeg tror dine indiske jordbær vil blive for kraftige som fodpose, og bærrene er ikke værd at plukke.
Jeg har selv skovjordbær som sokkel-pose og det virker rigtigt fint.
De giver nogle velsmagende bær, men ikke mange.
Skal du have planter, kan jeg gå i skoven og hente nogle til dig, når vi engang får regn.
Hilsen
Anne Marie

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. juli 2014 kl. 19.27

Hej Anne Marie
Tak for svaret - og det er rigtig sødt af dig at tilbyde planter fra skoven. Men mon ikke jeg selv kan finde nogen i skoven? Jorden her omkring er vist ok - også til skovjordbær.
mange hilsner
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Potentilla indica – skovjordbær?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Potentilla indica – skovjordbær?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider