Skrevet af: Dennis Abildgaard, 5. juli 2014 kl. 22.11
Hej alle.
Jeg havde lige pludselig en potte med en pind i som en af børnebørnene havde sat, og bang så var der et nyt liv igang.
Men jeg aner ikke hvad det er, da det ikke ligner noget vi har her nede i forvejen. Kan nogen hjælpe.?
På forhånd tak.
Se billeder på
www.nightsoft.dk/Plante/P7050021.JPG
www.nightsoft.dk/Plante/P7050022.JPG
www.nightsoft.dk/Plante/P7050023.JPG
www.nightsoft.dk/Plante/P7050024.JPG
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 6. juli 2014 kl. 8.13
´det ku´ godt ligne et selvsået æbletræ
Skrevet af: Dennis Abildgaard, 6. juli 2014 kl. 9.39
Hej og tak for svaret. Jeg har været henne og sammenligne med det nærmeste æbletræ jeg kunne finde, og det ligner godt nok.
Så kom der styr på den plante :-)
Men hvilket æble det er, er et godt spørgsmål. hehe
Skrevet af: Tine Horsum, 7. juli 2014 kl. 18.51
Hvis det er en sået æblekerne, så er det i princippet en helt ny sort, som du selv kan navngive.
Nye sorter opstår som regel ved krydsninger, (nu nævner jeg kun lige det uartige ord GMO, som jo OGSÅ kan bruges til at lave nye sorter) eller ved mutationer (en "sport" hedder fænomenet i roser), hvor man så stiklingeformerer.
Nogen sorter er egenbestøvende, de er så frøstabile (medmindre de muterer eller ...).
Måske er det bare sorten "Barnebarns-navn" du har fået dig. ;-)
Mvh
Tine- jeg har så flere gange forsøgt at så blommer/abrikoser mm- den de kom ikke op. De skal nok stratificeres...
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.