Forum

Hvilken busk er det?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Finn Hansen, 7. juli 2014 kl. 15.26

Jeg har en busk eller hvad det nu er, der breder sig ved sideskud og lange rodskud i min have men jeg ved ikke hvad den hedder. Er der nogen der kan hjælpe mig?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 7. juli 2014 kl. 18.38

Det er en fjerbusk

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 7. juli 2014 kl. 20.53

Hej Finn

Måske det er en Sobaria af en art?

Jenserik Laugesen hjalp her i maj måned med at identificere en der ligner meget og som vi var to der havde i haven uden at vide, hvad det var.
Jeg fandt frem til, at min var nok en "Russisk Tusindtop". Den breder sig med rodskud (moderat), hvilket den meget gerne må lige der, hvor den står.

Fjerbusk breder sig ikke med rodskud - den bliver bare langsomt mere og mere omfangsrig og er en staude, d.v.s. den visner helt ned hvert år. Sobaria er en busk med forvedede grene.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 7. juli 2014 kl. 20.55

Fjerbusken breder sig ikke ved rodskud.
Det er en tusindtop (Sorbaria sorbifolia), som kan være en rigtig plage og svær at få udryddet igen.
Hilsen
Anne Marie

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Hansen, 8. juli 2014 kl. 7.45

Tak for jeres svar - nu har jeg googlet tusindtop og fundet flere billeder og jeg er ikke i tvivl om at det er sådan en.

Og ja, den breder sig kraftigt

Nyt svar til emnet »Hvilken busk er det?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvilken busk er det?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider