Forum

Hvad er det der stinker så forfærdeligt?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. juli 2014 kl. 12.13

Hej
I den sidste uges tid har jeg fornemmet en forfærdelig stank i et bestemt område af haven. Min mands næse er ikke så følsom. Der må være et eller andet dyr, som ligger og forrådner. I dag ville jeg klippe kristtornen, hvor der har ynglet solsorte. Måske ligger der en død unge i reden? Som sagt så gjort - men alt var ok og ungerne fløjet. Så kom jeg i tanker om at der havde været mange fugleklatter på min Hosta under træet. Og ganske rigtig: Her, godt skult af blade lå der en udvokset solsorteunge i forrådnelse. Det der bragte mig på sporet, var nu også de mange spyfluer omkring planten. Nu er kadaveret fjernet, alt spulet med mange liter vand - og lavendelduften er nu den fremherskende.
Jeg havde endda tænkt på at bede en af naboerne gå en runde med sin hund for at opspore åstedet for "stanken".

Har nogen af jer oplevet døde fugleunger i deres reder? Det var jo min første tanke.
Ingeborg
Ingeborg

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Langgaard, 8. juli 2014 kl. 18.18

Jeg tror det er ret almindeligt at nogle fulgeunger ikke overlever. Når vi årligt renser fuglekassen kan der være rester deri

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 9. juli 2014 kl. 1.00

Ikke i reden. Men Moder Natur er en dum kælling så mange små fugle går af reden før de kan flyve. Hos mig tager kattene dem, så her rådner de ikke.
Jeg kom engang under brombærudryddelse til at tømme en drosselrede, jeg fik skrækkelig dårlig samvittighed over de fire knaldede æg.

Men den slags sker.

Og tal ikke til mig om musegift- de små møgdyr dør indeni væggene (det stinker)- og dengang en havde lagt sig til at dø i min kuffert med tøj. Jeg siger bare- maddikker!

Da jeg var lille døde der en rotte under gulvet i børneværelset. Nøj hvor det stank! (Mine forældre fik gulvet brækket op, så liget kunne fjernes.) Jeg husker ikke hvad der skete- men lugten- glemmer jeg aldrig.

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »Hvad er det der stinker så forfærdeligt?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvad er det der stinker så forfærdeligt?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider