Skrevet af: Willy N, 12. juli 2014 kl. 12.03
Jeg har købt to regnvandsbeholdere - Harald Nyborg 300l (den firkantede).
Pakningen har jeg sat yderst så den ikke vrides under spænding af møtrikken.
Men det drypper i samlingen.
Jeg har spændt den ene med polygribtang. Men blot med det resultat, at gevindet er gået over gevind.
Findes aftapningshaner der har en bedre kvalitet end de medfølgende og sikkert, vil kunne holde tæt.
Regnvandet skal anvendes andet steds end under regnvandstønderne ;)
Skrevet af: Freya Grossmann, 12. juli 2014 kl. 13.27
Jeg har samme problemer på en rund beholder. Du kan enten se, om du kan finde nogle gummiringe, der passer bedre. Ellers er der kun at skrue samlingerne bedre sammen. Det er (vist) lykkedes mig.
Nu har jeg så problemet på palletanken, hvor gevindet er større.
Skrevet af: ’Trine Petersen, 12. juli 2014 kl. 16.38
Vi har haft samme problem med regnvandstønderne, men har løst det med sådan noget "tætningshår" som også bruges til at tætne vandhaner.
Skrevet af: Mogens; E., 12. juli 2014 kl. 16.45
Brug fugemasse feks. Secomastic.
Skrevet af: Willy N, 12. juli 2014 kl. 18.29
@Trine.
De er meget effektive når de smøres med linoliekit er det vist. Så kan samlingen tåle at blive skruet både af og på og strammet og løsnet.
Men problemet er, at hanen er af plastik og derfor ikke kan spændes ordentlig til. Men selvfølgelig. Er det lykkes for Jer kan det vel også for mig. Men ...
@ Mogens E.
... jeg prøver med Secomastic selvom det hindre hanen kan af- og demonteres, strammes og løsnes.
Skrevet af: Tilde P., 12. juli 2014 kl. 18.46
Brug noget paksalve, som smedene bruger sammen med blår ved rørsamlinger. Det tørrer ikke ud.
Skrevet af: Freya Grossmann, 12. juli 2014 kl. 19.05
Silikonemasse virker i hvert fald ikke.
Skrevet af: Mogens; E., 12. juli 2014 kl. 21.58
Freya.
Det var pokkers, det har holdt på mine beholdere i mange år, også på min søns beholder på 1000 liter.
Skrevet af: Svend Høst, 12. juli 2014 kl. 22.38
De der plasthaner der følger med regntønderne er ikke meget værd , de knækker let , hvis der er lidt bliktud i en så kan man bruge alm. 1/2 tomme vandhaner , det har jeg selv gjort , sanitet silikone er virkeligt effetivt til at tætne en utæt pakning.
Skrevet af: Freya Grossmann, 12. juli 2014 kl. 23.03
Silikone holdt her, så længe man ikke rørte ved hanen, men det er jo svært, da man klart har behov for at dreje hanen. Skal ikke lige kunne sige, om det er sanitetssilikone...
Jeg vil i stedet forsøge mig med det, som jeg nu ved, hedder heglet hør/pakgarn.
Skrevet af: Svend Høst, 13. juli 2014 kl. 9.12
Det er det der er problemet , man kommer til at dreje hanen lidt til den ene eller den anden side når man åbner/lukker , og det gør den utæt
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.