Skrevet af: Kim Rosenbæk, 27. juli 2014 kl. 20.07
Jeg har forsøgt længe at fine udaf navnet på dette træ, jeg er vild med det og kan se det vokser hurtigt og laver mange nye træer.
Skrevet af: Lotte Hansen, 27. juli 2014 kl. 20.13
Det ligner et hjortetakstræ og det passer også med beskrivelsen af at det laver mange nye træer.Pas på, det kan blive et ukrudt.
Venlig hilsen Lotte
Skrevet af: Kim Rosenbæk, 27. juli 2014 kl. 20.21
Tusind tak navnet giver mening når jeg kigger på de nye små træer jeg har fået i haven
Skrevet af: Tine Horsum, 27. juli 2014 kl. 23.15
Hjortetaksbusk. De kan blive ret høje (5 meter), de laver rodskud. Og når man saver dem ned laver de nye skud fra roden -og rodskud mange metre væk. De er ret svære at grave op, men rodskud er til at få op- i tide.
Ellers er de meget nydelige i høstfarver, og det at skuddene er lådne som nye takker på en hjort- dejligt bløde, er lidt fascinerende.
Men ja, de kan blive til ukrudt, og veddet er hårdt at save i. De nye planter er dog bløde- og skal om muligt graves op straks.
Pt er jeg ved at forsøge at klippe nogen ned (de blev savet ned i foråret), og de er ikke til at grave op. Men det lykkes nok på et tidspunkt.
Mvh
Tine
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.