Skrevet af: Philip Østergaard, 29. juli 2014 kl. 5.06
Hej
Har tit gået og spekuleret på om man kan plante kakao i Danmark indendørs. Jeg ved det er svært, men er det ikke et forsøg værd?
Skrevet af: Freya Grossmann, 29. juli 2014 kl. 8.01
Har du tjekket, hvor store de bliver...????
Tror de har et i tropehuset i botanisk have i Kbh... Så jo, det kan du indendørs. Folk ønsker også mangotræer, og de bliver også næsten så store som kastanjertræer...
Skrevet af: Philip Østergaard, 29. juli 2014 kl. 11.38
Har undersøgt det. De bliver 4-8 m høje. Men når de så bliver for høje kan man plante nye og smide de gamle ud.
Duer det?
Skrevet af: Freya Grossmann, 29. juli 2014 kl. 12.46
Ja, brug og smid væk er jo moderne igen... men du får nok ikke frugter på i den højde.
Skrevet af: Tine Horsum, 30. juli 2014 kl. 13.12
Jeg kender til en kaffebusk, men den stod også meget beskyttet, haven var nærmest nede i et hul. Dog tror jeg ikke bønnerne nogensinde modnede.
Hvorfor ikke bare dyrke nogen af de "gamle sorter" Grøn Reine claude er en udsædvanlig lækker blomme (lækker frugtsmag ej melet). Eller plante en gråpære eller noget andet, der bliver højt og blomstrer rigtig smukt? (På mine kanter var der et virkelig smukt og højt pæretræ, men det måtte lade livet under boligboblen. Så de byggede ud på huset. Det har jeg egentlig aldrig tilgivet...)
En ægte kastanie? Eller en rød?
Der er sørme mange sjældenheder- uden man behøver at gå subtropisk.
Mvh
Tine- og jeg bryder mig ikke om blommer eller mirabeller ellers
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.