Forum

Tyttebær

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jette Møller, 13. august 2014 kl. 14.35

Er der nogen af Jer, som har erfaringer med tyttebær i haven? Jeg har et stykke jord med skovlignende bund, her tror jeg de kunne få det godt
Jette

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 13. august 2014 kl. 19.45

Hej Jette
Jeg har mine i surbundsbedet og nogle år giver det masser af bær og det er noget nemmere at plukke dem hjemme i haven fremfor at suse rundt i hederne og finde nogle hist og pist, men udflugter kan da være god nok.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 14. august 2014 kl. 7.12

Når vi nu har gang i tyttebærrene :) Jeg vil plante tyttebær i bunden af mit blåbærbed på 1,2 x 2 4 m - så kan der måske blive til et glas marmelade eller to. Hvor tæt skal de plantes?

Jeg har en bunke fine planter stående i potter nu og har tænkt mig at plante dem ud om en måneds tid.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 15. august 2014 kl. 21.21

Anja.
Jeg har også et par tyttebær planter i blåbærbedet. De gror meget langsomt og har ikke sat bær endnu. Afstanden er omkring 25 cm. mellem planterne.
Det er dog en voldsom stor tomat du viser frem i Kalundborg hønse tidende. Medbringer du den på tomat markede i Svebølle.
Kan vi ikke se fotoet her i Havenyt.
Hvordan gik det med de 2matfrø jeg sendte til dig sidste år.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 16. august 2014 kl. 7.53

jeg har plantet tyttebær i klyner som holdes jævnt fugtige der høstes omkring 1 - 1 1/2 kg bær om året

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 16. august 2014 kl. 12.25

Hej Mogens

Tomaten er fra sidste år, så den er for længst spist som ketchup :) Men den vandt da et nyt drivhus til mig!

Det var forrige år, du sendte mig frø, og jeg var ikke så vild med tomaten, så jeg har kun dyrket den en enkelt gang...

Tak for svar mht. blåbærafstanden!

Og I får lige billedet - og tilbage til tyttebærrene bagefter :)

Nyt svar til emnet »Tyttebær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Tyttebær

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider