Forum

Ramsløg

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jan Hammer, 30. juli 2004 kl. 10.17

Jeg har læst en del om ramsløg. Da de tilsyneladende er forholdsvis sjældne i mit område (Midtjylland)eftersøger jeg et par aflæggere (løg), som jeg kan plante i min køkkenhave, så jeg kan dyrke mine egne danske "hvidløg". Jeg håber, at der er læsere af denne debat, som kan undvære.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Hansen, 15. august 2004 kl. 19.17

Ellers kan de købes hos Frøposen.

God fornøjelse!

Jeg har også tænkt mig nogle til mit kommende "skovbundsbed".

Mange hilsener
Mette Hansen

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 15. august 2004 kl. 19.52

Kære Mette Hansen

Du skal kun sætte ramsløg i et skovbundsbed, hvis du er god til at fjerne frøstande eller luge uønskede planter bort. Ramsløg breder sig stærkt, og skygger de andre skovbundsplanter væk efterhånden.

Den er derimod god som bunddække under en hæk i foråret, hvis den dyrkes som eneste plante. Den visner ned efter blomstring.

Med venlig hilsen
Karna Maj

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mettekanel, 8. juli 2005 kl. 21.52

Husk lige hvor stærkt de lugter... Hele vores sommerhusgrund er blevet indtaget af dem på sydfyn...

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Skovtrolen, 11. juli 2005 kl. 11.14

Måske det var en ide, at tage en tur til Holser Hage ved Middelfart, der står så mange af den i skoven, at man ikke kan undgå hverken at overse dem eller lugte dem.

Spørg Skovfogeden om ikke du må grave at par stykker op.

Nyt svar til emnet »Ramsløg«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Ramsløg

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider