Forum

Fotos på hovedet.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 18. august 2014 kl. 20.46

Det bliver værre og være. Jeg bliver træt af at stå på hænder, eller ligge ned, for at se fotos her i Havenyt.
Har nogen en anelse om hvad der sker, og hvordan det kan rettes. Jeg har ikke set det på andre fora.

1 af 32 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 18. august 2014 kl. 21.00

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 18. august 2014 kl. 21.03

Jeg ved det ikke, men jeg har en mistanke om, at det er når man lægger billeder ind fra Iphone/smartphone, det går galt.

3 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 18. august 2014 kl. 21.27

Enig, men prøv om dit grafikkort understøtter <ctrl> <Alt> Pil Ned, alternativt Pil Højre eller Venstre...

4 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. august 2014 kl. 0.11

Hej, ja, når man forventer hjælp i dette forum må man også bruge lidt tid på at vende billederne. Det kan ske for enhver første gang man lægger et billede op i et forum, men derefter bør man ulejlige sig med enten at finde ud af hvordan man vender billedet i sit kamera/telefon/ eller iPad . Sådan af ren og skær høflighed.
Mon ikke de fleste i forvejen skal omformatere til 540 x 540 pixels?
Ingeborg

5 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 19. august 2014 kl. 6.11

Jeg er helt sikker på at det ikke er af ond vilje, men af nød når billeder får lov at ligge på hovedet. For nogle kan det at finde ud af hvordan billederne bliver vendt rigtigt, være aldeles uoverskueligt og hjælpsomme anvisninger det rene volapyk.

Skal det virkelig betyde at de mennesker ikke må skrive på forummet, hvis de lægger billeder med indlæggene?

6 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 19. august 2014 kl. 6.34

Ingeborg og Mogens!

Brug Toms anbefaling eller skynd jer at lukke ned for den slags indlæg, der kræver en kiropraktor!

7 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 19. august 2014 kl. 6.39

:-D

Hellere et dårligt billede på hovedet end ingen billeder!

8 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 19. august 2014 kl. 7.14

ja det bliver værre og værre, jeg vil nu sige heller undvære billed end at de vender på siden eller hovedet. Jeg ved godt at det er fordi folk bruger deres telefon/ipad til at tage billeder med, lig dem dog i et album på jeres PC, så i kan ligge dem ind rigtigt, men jeg ved godt det er nemmere at ligge dem ind fra ipad/telefon m.m,
Hvorfor skal vi sidde og bruge tid på at vende folks billeder, det kan de vel selv gøre, jeg kalder det lidt dovenskab når man ligger direkte ind fra div ipad m.m.

9 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 19. august 2014 kl. 7.54

Uuha, jeg bliver helt bange for at skrive dette indlæg...
For hvad er vigtigst i Livet, - form eller indhold...?

Jeg bliver bange, fordi jeg er ordblind, staver ikke så godt, computeren er svær at finde ud af, og det at "om formatere" er russisk sprog for mig. Billeder lykkes det mig kun at få indsendt pga. et meget hjælpsomt menneske.
Måske kan vi starte en under afd. for os, der ikke er de skarpeste podeknive i skuffen... "HaveHandiNyt" eller noget lignende.!?
Kære venner hold ud, vi er flere, end vi tror og vi ELSKER jo vore haver, naturen og ALT der gror. Alt dette moderne ½øj, er jo bare en bi-ting.

MVH JR. F.
Jeg vil lave blåbærmarmelade.

10 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Langgaard, 19. august 2014 kl. 8.08

Tak til JR F for en dejlig kommentar til dette, hvor vi alle gør vores bedste.
Til administrationen vil jeg spørge om muligheden for at redigere i egne indlæg er indenfor rækkevidde, det ville jo være løsningen hvis det kan tilføJes systemet. Dejlig dag til alle. Venlig hilsen K.langgaard

11 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 19. august 2014 kl. 10.44

Tænk hvis verden ikke havde større udfordringer end billeder der vender på hovedet i et forum ............!!!!!

Helt ærligt, er det ikke lidt småligt at kalde de, hvis billeder kommer til at vende forkert, for dovne? De fleste er jeg sikker på hellere end gerne gør det rigtigt, men det er ikke let. Og at kalde det dovenskab at lægge billeder fra smartphones og tablets direkte ind..........det ville da være helt hen i vejret IKKE at gøre det.

Det er vel ikke sværere end hvis man ikke kan kapere billeder der vender forkert, ja så springer man bare det indlæg over?

Her skal være plads til alle - og som JR F skriver; man bliver helt nervøs for at lave et indlæg hvis man ikke er perfekt i sin formulering, sin stavning og sine billeder, og DET er sgu' da ærgerligt.

12 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 19. august 2014 kl. 11.14

hvad betyder det at ligge sine billeder ind på sin PC inden man ligger dem ind her,
Hvis alle springer over dem der vender forkert så vil der vist ikke komme mange svar på billederne for det er efterhånden de fleste der vender forkert.
Kan da ikke forstå hvorfor man kommer ind på ordblindhed/formulering det har da ikke det mindste at gøre med billeder.

13 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 19. august 2014 kl. 11.53

Tom og jeg svarer gerne på indlæg med billeder på hovedet. Forummet afhænger jo ikke af tre personer med dårlig nakke, og som ikke selv kan bruge en pc... Jf Toms meget hjælpsomme genveje til at dreje billedet. Har I overhovedet prøvet - eller er I for dovne til det???

Lad os acceptere, at pcen ikke længere er alene om at tilbyde folk webadgang. Og jeg foretrækker et billede på hovedet, frem for fem gange det samme, fordi folk prøver at vende det!

14 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 19. august 2014 kl. 12.49

ja men det kan jeg ikke få til at virke, men det er også ligemeget.

15 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 19. august 2014 kl. 13.03

Her er alt som det skal være og så bor der tilmed mennesker heri.

16 af 32 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 19. august 2014 kl. 17.02

17 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. august 2014 kl. 20.32

Ok -ok - det er vel indholdets form - eller formens indhold - alt efter om det drejer sig om fast eller flydende substanser.
Alligevel synes jeg at det bliver sjovt med billed albummer, som skal være runde, så kan man jo dreje dem som man vil.
Jeg har det nu sådan at når jeg ikke kan få en eller anden ting til at virke, bliver jeg ved til jeg har fundet ud af det. Derfor skrev jeg også at det er ok, hvis man første gang der lægges et billede op - eller "smides" op som en bruger kaldte det, kan se at det vender forkert, prøver at finde ud af, hvad der gik galt. Mit motto var i mange år: "Kan man flyve til månen, kan man også........." Mest brugt når nogen sagde: "Det kan man ikke". Nu er mit motto: "Jeg kan, hvad jeg vil!"
mange hilsner
Ingeborg

18 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 19. august 2014 kl. 20.43

Frank.
Tag 2 spejle uden ramme. Stil dem begge lodret på bordet i en 90 graders vinkel, kant mod kant. Når du ser dig i spejlene, så ser du dig selv som andre ser dig. Ræk f.eks. tungen ud til højre og den går til venstre i spejlene.

19 af 32 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 19. august 2014 kl. 21.14

20 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 19. august 2014 kl. 21.21

Der var lige nogle sind som blev sat lidt i kog over mit indlæg om foto på hovedet.
Men Tom kom med den nemme løsning for nogle af os :
Ctrl - Alt - pil op og ned.
Tak til Tom.

21 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 19. august 2014 kl. 21.35

Frank
Inden sheriffen bryder ind.
Vi må hellere starte en tråd for os selv om optiske fænomener.
Jeg har mange fra min tid i optikens verden.

22 af 32 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 19. august 2014 kl. 22.45

23 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 20. august 2014 kl. 0.18

Jeg er simpelthen nødt til at prøve med et billede fra min telefon :) Er ellers kun på havenyt.dk fra pc, men det skal da lige prøves. ..

I får lige et lille udvalg af stærke chilier :)

24 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 20. august 2014 kl. 0.22

Og meget morsomt - jeg vendte pænt telefonen den "rigtige" vej - troede jeg...

Og jeg er helt enig med Freya og Tom - man kan godt kommunikere med folk, hvis billeder vender forkert - det er da alt for bøvlet at begynde at lægge billeder ind på pc'en, hvis man ellers ikke gør det :) Mange har jo heller ikke en pc - og så stort er problemet vel heller ikke?

25 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 20. august 2014 kl. 8.52

Det er nogle flotte frugter du der har avlet, de kan nok holde fluerne væk.
Men dine 2 fotos er nemme nok at se, ligegyldig hvad vej de vender. Har du nogle fotos fra tomat markedet i Svebølle.
Helst med hoved op og benene ned.

26 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 21. august 2014 kl. 1.02

Jeg må indrømme- jeg har også svært ved at se billeder sidelæns/på hovedet. Jeg kan jo godt vende min bærbare- hvis det er!

Jeg tager billeder på mit hukommelseskort og mit kamera vender rent faktisk billeder "af sig selv". Ellers gør jeg det i et (gratis) billedbehandlingsprogram.

Det er altså ikke svært at åbne sit kort og uploade billeder til den bærbare. (Jeg har forresten lige købt et nyt med 16 GB. Fremfor det gamle med kun 2 GB.

Hvis billederne vender forkert- så kunne man jo overveje at vende sit kamera... Måske?!

Jeg har selv tablet- og jeg vender den "på hovedet", når jeg brugen den. Mobilbank app'en kræver at den vendes. Så deet.

Men, jeg synes billeder på hovedet er irriterende, jeg kan ikke bruge dem til SELV at bestemme noget. Jo, jeg kan "låne" (stjæle billederne ned på min egen HD) dem og selv vende dem korrekt. Det må man jo gerne, man må bare ikke ul' dem igen- uden tilladelse.

Nå, det var vist ikke hjælpsomt!

Mvh
Tine- har brugt for mange år på IT, ophavsret- og på grafik/billeder.

27 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Ledet, 21. august 2014 kl. 15.29

Ja, det er rigtig irriterende at de vender forkert når de bliver taget med en tablet/telefon.
Har selv lige postet 3 der kom på hovedet.
Men der er jo nogen der ikke bruger alm "gammeldags" computer mere.
Jo man kan jo udbedre det ved at vende kameraet på hovedet. - Det er bare ikke altid man lige husker det :-)
Hvis man kunne rette softwaren på forummet så den kan "forstå" begge dele var det en del nemmere.
Mvh Jens

28 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Ragus, 21. august 2014 kl. 15.59

Hvad er der galt med en alm "gammeldags" computer.......

Pia

29 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 21. august 2014 kl. 16.01

Til Jens.
Ja, teknikken findes allerede på Gul & Gratis. Hvis jeg lægger et billede ind på hovedet, så er det bare at bruge "Roter" knappen.
Det er herligt for mig, når den ikke roterer helt optimalt i Styrhuset. ;o)

VH JR.

30 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Ledet, 21. august 2014 kl. 16.13

Der er intet galt i alm computere.
Jeg gider bare ikke have et stort skrummel stående når jeg kan bruge en ipad til alt det samme som computeren kan.
Plus en alm computer trækker en del mere strøm.

Der er der efterhånden mange der har skiftet deres almindelige computer ud med en tablet.

31 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. august 2014 kl. 17.52

Hov - hov - at sammenligne en Ipad med en Pc er ikke ok. Ipad er faktisk ikke nogen ægte PC med alle de muligheder en PC giver. Jeg anser en Ipad for "legetøj".

Ingeborg - som har arbejdet med PC siden 1986 - og holder af sin kombinerede iMac, som også kan køre Windows styresystemer. Jeg ejer ingen iPad

32 af 32 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. august 2014 kl. 18.07

Ville også lige have skrevet at Ipad er = cykel og en PC = bil.
Og det er da klart at man sagtens kan cykle til bageren efter brød, mens der er så mange andre ting man ikke kan på cykel. :-)
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Fotos på hovedet.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Fotos på hovedet.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider