Forum

Hvor længe er græsfrø om at spire?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 21. august 2014 kl. 21.57

Jeg ved det godt! Jeg er så utålmodig, at jeg har lyst til at gå og trække i spirene, så de kommer hurtigere op (Det gør de ikke).

Jeg har sået græsfrø i sidste uge (vandede godt først), og det har ( omsider) også regnet ret meget, men jeg kan ikke se noget, der spirer- endnu!

Hvor længe tager det?

Mvh
Tine (Persillen er dog på vej op- men det er jo 6-7 uger)

1 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 21. august 2014 kl. 22.23

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 21. august 2014 kl. 22.36

Så frøene er for gamle eller noget?
Det var ikke helt billigt med de græsfrø.

Jeg har kultiveret, revet, vandet og sået. Og købt hegn i dyre domme- så hønsene ikke åd frøene.

Mvh
Tine

3 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 21. august 2014 kl. 22.44

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 22. august 2014 kl. 17.47

Jeg har kontaktet "jem & fix"- der så vil kontakte deres leverandør. Så må vi se. Jeg tilbød at sende resten af græsfrøene retur, det takkede de dog nej til.

I øvrigt var det en meget behagelig samtale med en flink kvinde. Det er ikke altid sådan, hvis man ringer og brokker sig. Og jeg ER flink, jeg har siddet som IT-supporter mm, så brokken havnede på mit bord. Jeg holder af flinke folk.

Mvh
Tine

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 22. august 2014 kl. 17.50

Du er godt nok utålmodig - giv det lige næste uge med inden du afskriver frøene....

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 22. august 2014 kl. 18.08

Tjah- jeg er godt og vel inde i næste uge. Hvor længe skal jeg da vente?

Mvh
Tine

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Jensen, 22. august 2014 kl. 19.55

To til tre uger er min erfaring alt efter vejret. Fint nok med regnvejret, men der har jo ikke været megen sol eller varme til at sætte fut i processen.
Jeg vil næsten gerne vædde på, at de spirer inden længe.

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 29. august 2014 kl. 17.29

Takker for svar!
Der er omsider ved at pible lidt op i spredt fægtning, og vi har da fået dejligt regnvejr og varme, så det ser ud til, at der kommer en masse op nu. Nu har jeg så bare *glemt* hvad, jeg egentlig såede *hvor* udover græsset... ;-)

Og Hønsehovederne har lavet sig dejlige små hvilehuller, der hvor der ikke var hegn- men sået græs. Ja ja. Men de ser søde ud, når de ligger og daser! ;-)

Mvh
Tine

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 29. august 2014 kl. 17.34

Tine, nu vil jeg nødig sige: "Hvad sagde jeg", meen..:-)
Tålmodighed er en dyd - også i haven.

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 29. august 2014 kl. 18.59

Ja, det sagde du jo. :-D

Til gengæld var jeg ude i går aftes og slå ukrudtmarken aka plænen, men blev distraheret i retning af, at få de der elendige brombær skæret noget tilbage/ned, og så bliver det jo bælgmørkt allerede 21:30. Men der blev slået- før det blev regnvejr. Jeg er lidt stolt af mig selv.

Undervejs opdagede jeg forresten TRE tudser (Uff!), men de er gode at have, jeg bryder mig bare ikke om, at en eller anden "jordknold" pludselig hopper væk, når jeg flytter rundt på plantekrukkerne.

Mvh
Tine- men hvad har jeg dog sået? Note to self: Gem nu de frøposer- ikk'!

Nyt svar til emnet »Hvor længe er græsfrø om at spire?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvor længe er græsfrø om at spire?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider