Forum

Hortensia til tørring

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. september 2014 kl. 19.58

Hej
De sidste dages kolde vejr ovenpå varmen har fremskyndet tidspunktet for plukning af hortensiablomster til tørring. Normalt venter jeg til blomsterne er lidt læderagtige, men det lader til at det fugtige vejr får mange blomster til at rådne ( I hvert tilfælde hos mig). Derfor har jeg i dag plukket en del hoveder til tørring. Min bedste metode er dog at sætte blomsterne i vand i ca. 8 dage. Så bliver de lidt papiragtige i stedet for at klaske sammen, når de står uden vand. Det kan være svært at styre de tunge hoveder, som kun har korte stilke. Dem sætter jeg i oasis i et vandfad og hælder af og til lidt vand på. Så kan man styre blomsterne. De korte hoveder bruger jeg til blomsterkranse.
Jeg hører gerne, hvordan andre gør.
Ingeborg

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. september 2014 kl. 20.00

Jeg kan bruge mange blomster til dekorationer og kranse + foræring. Det er fantastisk at se hvordan blomsterne ændrer farve i alderdommen. Mange bliver smukkere med alderen. Men det er der jo så mange der gør :-) mennesker iberegnet.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Hortensia til tørring«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hortensia til tørring

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider