Skrevet af: Denfaelles Skovhave, 2. september 2014 kl. 12.48
Hej alle der modtager og læser denne mail!
Denne mail er en fælles mail sendt til (kommuner , landmænd , private jordejere , planteskoler , frøbutikker , private donere , spejdercentre m.m.
Vi skriver fordi, der er blevet startet et projekt som hedder Den Fælles Skovhave.
Lige nu er vi 4 engagerede personer som arbejder for at gøre Den Fælles Skovhave til en realitet.
Vi ser glædeligt at mange steder bliver til fælles skovhaver.
Nu og her laver vi lister over folk der har interesse i sådan et projekt, evt. donere jord , frø , stiklinger , buske , træer , have udstyr mm. , eller fungere som tovholder og/eller arbejde ude i en skovhave.
Jordejere
Donere
Tovholdere
Arbejdere
Alle der giver, kan vælge at få noget igen i fair og passende mængde frugt / grønt /nødder
da de(n) fælles skovhave(r) vil blive bygget på princippet ”giv og få”, og kun med få undtagelser vil penge blive involveret.
Visionerne er mange , og derfor søger vi cirka 20 personer ( tovholdere) som vil tage del i projektet og hjælpe med at udvide de 4 lister hen over efteråret og vinteren.
Har det her på nogen måde interesse for dig / jer , så send gerne en mail på
denfaellesskovhave@gmail.com
Eller skriv jer gerne op på de forskellige lister på hjemmesiden
www.denfaellesskovhave.dk/
"Lad os i fællesskab skabe en bedre, og mere livlig fremtid - for os selv og de kommende generationer. "
Kærlig hilsner fra
Den Fælles Skovhave
Find os på facebook..
Skrevet af: Anonym bruger, 4. september 2014 kl. 9.14
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Denfaelles Skovhave, 4. september 2014 kl. 12.20
det vil man også med tiden kunne i den / de fælles skovhaver.
Skrevet af: Søren S Duun, 4. september 2014 kl. 12.27
Jeg ville nok kontakte den grønne guide i kommunen, hvis i har sådan en. De har som regel fungere på pulsen og ved hvad der sker indenfor området. Måske ligger der en pose penge som man kan søge til formålet
Skrevet af: Tine Horsum, 7. september 2014 kl. 6.05
Der er også fonde, man kan søge. Jeg mener Tuborgfondet (Den Grønne Fond) giver støtte til fritids-og fælles anliggender.
(Jeg ville gerne selv lægge jord til, men jeg tror ikke, det er praktisk!)
Men kig nu på fonde og legater!
Mvh
Tine
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.