Forum

Hvilken græskar art er dette?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Louise Rask J., 3. september 2014 kl. 17.11

Hej alle.

Jeg sidder hjemme i haven og trimmer mine hokaido-græskar, da to forskellige græskarplanter dukker op.
Planterne er købt økologiske og jeg har på fornemmelsen at to andre frø, er kommet med i posen.
Det lyse græskar som endnu ikke er modent, er plantet i juni måned og måler 10-12 cm i diameter.
Det grøn brogede græskar som jeg tror er modent, minder meget om pyntegræskar og måler lige 10-12 cm i diameter.
Kan I hjælpe mig med svar?
På forhånd tak - Louise.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 3. september 2014 kl. 21.43

Jeg tror at du skal have fat i Bjarnes frø eller Camilla Plum .
De ved det og Camilla har garanteret nævn det i en af sine bøger . Jeg kunne forestille mig at du kan finde et afsnit i en af hendes bøger ,da det er et emne , der optager mange . Har du prøvet at bruge søge funktionen
Det kan være at der er skrevet en artikel i Havenyt . Det var også en mulighed . Der ligger en masse godt så det er bare aqt gå igang med at lede. Held og Lykke .

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 3. september 2014 kl. 22.14

Umiddelbart ligner det noget prydgræskar?! Men størrelsen er lige til at se på billedet... (Nu fik jeg lige pudset skærmen, der står 10-12 cm! DOOH!)
Du nævner selv pyntegræskar. Du kan tage frø af den (og Hokkaido), de skal tørres, opbevares på køl (i fugttæt bøtte), så er de meget taknemmelige til udsåning. (Græskarfrø er ret dyre, men når du har haft de andre, så *kan* der være sket en krydsning!)

Hokkaido ("Halloweengræskar")- kan købes om snart (en måneds tid eller så), de er på markerne her på Nordfyn så jeg i dag.
Mvh
Tine- prydgræskar er ikke spiselige, de er ikke giftige, de smager bare ikke godt/bliver ikke ret store.

Nyt svar til emnet »Hvilken græskar art er dette?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvilken græskar art er dette?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider