Forum

Hvad er det her for et træ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kasper Einfeldt Bak, 3. september 2014 kl. 19.38

Vi har i vores have? :)

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kasper Einfeldt Bak, 3. september 2014 kl. 19.43

Her er et close up - det er nærmest en tyk stamme som deler sig op i en kurv-agtigt og så har den bare en masse tynde skud. Går ud fra det er et piletræ af en art men ikke noget jeg kender.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 3. september 2014 kl. 19.57

Det er i hvert fald en pil. Dem er der mange forskellige af, men det kunne være en lancetbladet pil.

Den ser ganske gammel id. Kunne være fredet?

3 af 9 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 3. september 2014 kl. 21.15

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 3. september 2014 kl. 21.19

Måden den vokser på kan have noget med beskæringen at gøre.jeg tror at den har været stynet eller måske råddent og så er begyndt at gro igen. Hvilket har givet den denne form.
Jeg er næsten 100% sikker på at det er en pil uden at jeg kan komme det nærmere .

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 3. september 2014 kl. 22.03

Enig i pil- men der er rigtig mange sorter og arter at vælge i mellem.

Har den været stynet, er det en rigtig god idé at gentage stuntet hver andet, tredje eller fjerde år, så de nye grene ikke bliver for store og tunge, da træet så kan lægge sig i en storm/flække.

Stynede træer skal vedligeholdes- og at de er hule er bare topgodt for biodiversiteten- ugler og flagermus elsker dem bla, men også andre arter af hulrugende fugle elsker dem.

Pil og popler stynes i marts/april før løvspring. Afklippede grene af pil, kan sættes i vase, eller stikkes i jorden- et stykke på 15-20 cm, heraf skal stykket mod stammen være nederst. Popler kan man også gøre det med. (I vase sætter de rødder ret hurtigt).

Mvh
Tine- og jeg har popler, der skal stynes- et langtidsprojekt til glæde for dyr og planter. Og selvplantede proptrækkerpil af stiklinger- de bliver store! Men knækker desværre nemt i stormvejr/fryser noget tilbage.

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 4. september 2014 kl. 8.50

det er en laurbærbladet pil ( salix laurifolia ) jeg har selv en stor som bli´r stynet hvert år - den er en af de gode flettepil

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 4. september 2014 kl. 9.46

Jeg hælder mere til, at det er Sølvpil. Salix alba 'Sericea'.
Anne Marie

8 af 9 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 4. september 2014 kl. 10.15

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 4. september 2014 kl. 19.37

Utroligt, hvad man er skyld i :o)......
Hilsen
Anne Marie

Nyt svar til emnet »Hvad er det her for et træ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvad er det her for et træ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider