Forum

Cement sokkel til havelamper

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren H., 24. september 2014 kl. 23.02

Håber nogen har prøvet dette?
Jeg har lige indkøbt 4 nye udendørs havelamper med en galvaniseret sokkel, denne model www.lagerlamper.dk/product.asp?product=1405
Og jeg vil gerne støbe denne base/sokkel ned i cement, for at få et solidt fundament til lamperne.
Nogen siger at man kan støbe i et rør eller i en spand, men kan man ikke "bare" grave et hul og så støbe direkte i jorden ?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 25. september 2014 kl. 6.50

Det er faktisk bedst at grave et hul og støbe i det. Hvis du støber i et rør eller en spand, skal du have dette gravet ned og jorden stampet fast deromkring. God arbejdslyst :-)

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 25. september 2014 kl. 6.55

Vi har undladt støberiet ved vore lamper. De står fint uden.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 25. september 2014 kl. 9.31

Min svigermor var god til at bakke ind i lamperne i indkørslen.
Heldigvis var de ikke støbt fast, så ingen buler eller knækkede ledninger, de skulle bare rettes op igen.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. september 2014 kl. 9.42

Vi monterede vores havelamper på en knækstensflise.Men det var kun selve fastgørelsen vi udførte. Husk at du ikke selv må montere havelamper, men skal have en aut. elinstallatør til det. Det er man da også mest tryg ved !
Ingeborg

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren H., 25. september 2014 kl. 12.12

Helt perfekt Annette så vil jeg bare støbe direkte i jorden. Ingeborg, det er også en god ide med knækflisen, dem har jeg nogle stykker af liggende, tror jeg kommer sådan en eller 2 ned i hullet, så kan de lige holde på havelamperne inden cementen størkner helt. Så er der vist ikke nogen der løbe med lamperne :-)

Nyt svar til emnet »Cement sokkel til havelamper«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Cement sokkel til havelamper

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider