Forum

Overvintring af Stevia

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Fabricius, 30. september 2014 kl. 9.40

Jeg har nogle Stevia jeg gerne vil forsøge at overvintre.
Jeg forsøgte sidste år i vindueskarmen, men det endte med en mørk pind. Jeg tror, jeg måske har overvandet. Jeg har små bondehus vinduer, så der er ikke det helt store lysindfald - de vender mod syd / øst. De har stået i drivhus i potte, og skal snart ind. Temperaturen var 10 grader og derover, så hvad der gik galt, ved jeg ikke helt. Det er måske heller ikke optimalt, at stille dem i vindueskarmen, med en radiator nedenunder?? Hvor fugtige skal de være - de må jo heller ikke tørre ud!!

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 30. september 2014 kl. 10.15

Bente prøv at google Stevia, jeg fandt dette www.albinusfro.dk/shop/stevia-stevia-rebaudiana-573p.html der står lidt om den, men prøv selv at søge videre

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Fabricius, 30. september 2014 kl. 11.05

Tak for rådet Jeg har prøvet at Google,læst albinusfro.dk samt andre sider, med den samme anvisning. Det der irriterer mig er også, jeg fandt en blog om Regnskovsmanden engang i foråret, der guidede vinteropbevaring, viste resultatet en mørk pind som min, og hvad man skulle gøre. Nu er det indlæg der selvfølgelig ikke mere, og huske præcis hvad der stod, kan jeg selvfølgelig ikke. Samt jeg ikke har hverken opvarmet drivhus eller vinterhave. Det er da ærgerlig, at ende ud i det samme resultat.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 30. september 2014 kl. 13.07

Hej Bente prøv at Google: stevia plante dyrkning og gå til siden: sød stevia/helsenyt.com der stå en del om dyrkning af Stevia. Henry G.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 30. september 2014 kl. 15.59

Hej Bente

Jeg har overvintret Stevia i de sidste 2 vintre. Den har stået v. 18 - 22 grader og i et sydvendt Velux-vindue. Planterne er vandet som "almindelige stueplanter" - d.v.s. jorden tørrer noget ud inden der vandes igen.

Lige nu står de i drivhusjorden og ser lidt forfrosne ud :)

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Fabricius, 30. september 2014 kl. 21.00

Tak for svarerne
Den med velux-vindue forstår jeg godt, solen jo både lyser og varmer ovenfra, det gør min vindueskarm ikke. Så jeg tror jeg vil prøve med en lyskilde og varme i det ene rum, og vindueskarmen i stuen, og de vandes som stueplanter! Håber begge forsøg lykkedes. I helsenyt er der også nogle gode artikler. :) Bente

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 30. september 2014 kl. 21.28

Jeg overvintrede min i uopvarmet med frostfri udestue. Næsten ingen vand i vinteren.

Nyt svar til emnet »Overvintring af Stevia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Overvintring af Stevia

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider