Forum

Overdækket tørreplads

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Familie Djernæs, 7. oktober 2014 kl. 10.59

Vi kunne godt tænke os et overdækket tørrestativ.
Nogen forslag til hvordan sådan et kan laves.

Vi kunne godt tænke os at få snorene ned i højden, så man ikke skal stå med armene over hovedet.

Er der evt. nogen steder hvor man kan købe et med samle-vejledning.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 7. oktober 2014 kl. 15.51

Jeg tror måske, at I skal smutte en tur på google og søge lidt.

Det har jo trods alt ikke alverden med havedyrkning at gøre, så jeg tror, at jeres succesrate der vil være noget større end her :)

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 7. oktober 2014 kl. 16.56

Eller en tur hos boghandel, der er kommet så mange nye bøger om hvad man kan bygge i sin have og sikkert også noget i kan bruge.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 7. oktober 2014 kl. 19.45

eller se på en carport, og lad jer inspirere. Det handler jo også meget om æstetik, og det er jo individuelt, hvad folk kan lide og har plads til.
Hvis I skal bruge det til sengetøj og duge, skal snorene ikke hænge for lavt.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 8. oktober 2014 kl. 16.03

Jeg ville ikke lave den overdækket, og have snoreren godt oppe i højden.

Det skal gerne blæse tørt, og blæser det for meget- kan overdækningen blæse af i stormvejr, det er nok ærgerligt at hente den i naboens have.

Jeg har så kun "snore" (dem af plast med wirekerne), de knækker/blæser ned hver 2. 3.- 5. år- ahængig af snorens kvalitet. Til gengæld bruger jeg kun træklemmer, de der af plast bliver skøre og knækker meget hurtigt, de duer kun inde. Medmindre man har som hobby at pille plasticrester op af sin plæne.

I læ i frostvejr vil klunset bare fryse til is/rim. Derfor er blæst og gennemtræk at foretrække.

Er en tørreplads ikke en integreret del af haven? Den skal jo være der, derfor kan man også ligesågodt indtænke den fra start, ligesom terrasser eller flisegange.

Mvh
Tine- og jeg tørrer mit tøj ude i vorherres egen gratis sol og blæst.
Min tørreplads er anlagt idiotisk midt på plænen... (så når grene mv skal flyttes på børen, må der ikke hænge tøj... Det er upraktisk!

Nyt svar til emnet »Overdækket tørreplads«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Overdækket tørreplads

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider