Forum

Sidste blomster 2014 – FROST

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. november 2014 kl. 19.28

Hej
I dag havde vi stille, koldt vejr med lidt sol i Fredericia området. Jeg benyttede dagen til at feje og rense lidt mos af med en stålbørste. På vejen op til komposten med affaldet plukkede jeg nogle Ageratum og en enkelt Høstanemone, som så fine ud. Efter 15 minutters arbejde ved komposten gik jeg tilbage over græsplænen. Men pludselig føltes græsset underlig strit og stift at gå på. Frosten havde lagt sig i løbet af det kvarter jeg havde været ved komposten. Alle resterende Ageratum var skvattet om! Men jeg fik da reddet sommerens absolut sidste buket. En underlig oplevelse som jeg altid vil huske.
Ingeborg

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 22. november 2014 kl. 8.05

Tak for at dele en dejlig haveoplevelse!

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Møller, 22. november 2014 kl. 18.25

Vemodigt at se, har stadig 3 morgenfruer i blomst, 1 lavendel, en kornblomst, men så tager juleroserne vel over, det har været en dejlig sæson i haven, men nu gearer jeg nok lidt ned med indlæggene. Vi tjenere har jo en hård tid nu med julefrokosterne. jette

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 22. november 2014 kl. 18.37

Meget smuk buket, du der har fundet Ingeborg, blir helt misundelig.... :-)

Var ude her til aften og plukke rosmarin til aftensmaden, mindsandten om ikke der var en lille blomst i en af skudspidserne, men det er vist også, hvad det kan blive til af blomster her hos os.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 22. november 2014 kl. 21.52

Her på Sjælland er frosten ikke kommet forbi endnu, så jeg kan endnu finde rosenknopper (der springer ud indendørs), tagetes, campanula og en enkelt prydsalvie. Såmænd også en prydjordbær og nogle primulaer.
Ikke et blomsterflor, men alligevel pænt, nu med en uge tilbage af november!

Og så er forårsløgplanterne jo på vej op.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 23. november 2014 kl. 14.54

Her er en af mine Azalier som helt har misforstået årstiden. Den blomstrede også i foråret, godt nok med mange flere blomster.
Planten er omkring 25 år gammel så den burde vide bedre.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 23. november 2014 kl. 15.02

Der skulle have stået, at den blomstre normalt kun om foråret.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. november 2014 kl. 15.50

Hej Mogens E.
Tak for billedet af din blomstrende AZALEA. Mon vi skal være bekymrede for forårets blomstring? Det er jo alt for mange af vore forårsblomstrende buske, der allerede er meget langt fremme.
Ingeborg

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 24. november 2014 kl. 2.07

Sjovt!
Her på Nordfyn har vi ikke haft frost, men morgenfruerne er ved at have takket af. Derimod står de tamme "Okseøjer" i flor- og dilden.

Men en virkelig underlig oplevelse, du har haft dér. Instant frost.

Buketten er jo bare smuk.

Mvh
Tine- der skal ud og samle til dekorationer snart.

Nyt svar til emnet »Sidste blomster 2014 – FROST«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Sidste blomster 2014 – FROST

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider