Skrevet af: Søren S Duun, 22. december 2014 kl. 21.09
Hej havefolk.
I ønskes alle en god og grøn jule aften, samt et godt nytår.
Hilsen Søren Duun .
Skrevet af: Lisbeth Antonsen, 22. december 2014 kl. 22.51
Tak i lige måde!
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 23. december 2014 kl. 7.43
Tak i lige måde, Søren.
Ja, det hvideste ved denne jul bliver vist risalamanden eller dugen.
Det er med blandede følelser jeg nyder det milde vejr. Glæde over hvor meget lettere alting er og bekymring for klimaet. Dog, den sidste forsøger jeg at sende på juleferie :-)
Skrevet af: Freya Grossmann, 23. december 2014 kl. 7.45
Også glædelig jul til jer!
Skal ellers lige love for, at det varme efterår/vinter skifter i næste uge. Indtil videre har vi kun haft en enkelt morgen med rimfrost.
Lokalt her i Tune er DMI-grafen næsten kun blå i hele næste uge - dag og nat!
Skrevet af: Tom Andersen, 23. december 2014 kl. 7.48
I lige måde Søren :)
Skrevet af: Mogens; E., 23. december 2014 kl. 10.53
Herfra ønskes I alle en hyggelig jul samt et frodigt Nytår.
Alle vi havetosser ser nok frem til lige så lun sommer som i år.
OK. så bare med lidt regn om natten i den helt tørre tid.
Skrevet af: Mette Lund, 23. december 2014 kl. 21.02
Og god jul til dig Søren! Og til alle jer andre!
Skrevet af: Tine Horsum, 26. december 2014 kl. 10.02
Rigtig glædelig jul og et godt helsebringende nytår ønskes Alle!
---
Jeg må indrømme, at de milde temperaturer passer mig fint, men at det regner for meget til, at det er sundt. Der hvor vi normalt går- er der det lumsk glat mudder. (Overvejer at gruse).
Men det skulle vende til frost nu- selvom det er surrealistisk at have blomstrende "Okseøje" så langt ind i december. Nu har de takket af- og selv dilden er hældøret.
Så kan jeg omsider snart vinterbeskære. Men minus 10 graders barfrost lyder ikke rart!
Mvh
Pinny- der kører tohjuler i næsten alt slags vejr
Skrevet af: M. Poulsen, 26. december 2014 kl. 13.10
Slettet af administrator 21. marts 2015 kl. 10.35.
Skrevet af: Jette Møller, 30. december 2014 kl. 15.19
Ja godt nytår til alle de hjælpsomme og kloge hoveder herinde, netop nu står en stilk lavendel i blomst og en kornblomst faldt først i går. På lørdag stikker vi af til Gran Canaria og kommer ikke hjem før til foråret, men så mødes vi atter herinde
jette
Skrevet af: Freya Grossmann, 30. december 2014 kl. 16.30
Julen blev mere hvid end risalamanden. Julemorgen vågnede vi op til en helt hvid have, som først er smeltet ned i dag. Så det blev kun grøn forjul.
Minus 14 grader har der været målt her omkring Roskilde, så jeg håber, sneen har isoleret for jordvarmen, så planterne overlever. Jeg fik nemlig ikke dækket planterne af inden jul, pga. den varme vinter. Juletræet får den funktion på torsdag, når det pakkes væk.
Skrevet af: Tine Horsum, 30. december 2014 kl. 19.01
Hos os sneede det om eftermiddagen, men det var altsammen smeltet i dag- Selvom vi havde noget nattefrost. Og jeg måtte stå op og redde mit vasketøj (spørg ikke- jeg sover bare underligt).
Det var (forhåbenligt) den hvide jul- på Nordfyn. Men det var koldt at køre i dag, øj det blæste koldt. I betragtning af- at jeg har kørt i knagfrost, hvor himlen var frostblå og solen fik tjørnenes bær til at stå frem i rødorange i gyldent lys. (Hvor mine tæer var små isterninger i støvlerne og tomlerne VAR noget, man ønskede var frosset af- så! De gør ondt af kulde).
I dag skinnede solen- men vinden var kold. BRR. Jeg så forresten en skarv- (ellers var det mest måger, og den slags!)
Mvh
Tine- der lavede min årlige dåse, flake og plasticdunkoptælling i dag: Der var kun 89 pr 20 km.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.