Forum

Grene søges!

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Holm, 9. februar 2015 kl. 11.35

Jeg vil meget gerne i kontakt med haveejere, der skal fælde et træ i foråret.

Min plan er at bygge et kattemiljø af naturmaterialer og har tænkt mig bøg eller birk - måske hyld.
Materialet, jeg får brug for er 1-1½ m. gren af 10-12 cm tykkelse, samt nogle grene ca ½ m lange af 3-5 cm tykkelse.

Jeg bor i Vanløse og har en cykeltrailer til rådighed og kan køre så langt som til Roskilde efter træet.

Med venlig hilsen
Mette Holm

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 9. februar 2015 kl. 12.11

Jeg skal beskære noget æble og får nogle tykke grene.
Desværre så bor jeg i Køge og det er lang væk.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Holm, 9. februar 2015 kl. 12.54

Jaeh. Det er nok en smule for langt, - men tak for tanken.Jeg håber, at nogen skal have væltet en sund hyld :-(

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 9. februar 2015 kl. 13.05

Jeg har også nogle hyld stående med de er ikke værd at køre efter og i øvrig alt for små.

Jeg kender desværre ikke nogle jeg kunne sende dig hen til så jeg håber at der dukker nogle op som kan hjælpe dig .

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Holm, 9. februar 2015 kl. 13.30

Problemet er løst., for jeg mødte lige formanden for anlægsplejen.
Lige udenfor mit vindue skal de i denne uge fælde et stort bøgetræ (hulke). Der kan jeg få mine grene, hvis jeg hilser fra ham :-)

Tidligere ledte jeg hele parken igennem efter grene til fastelavnsris - og hvor fandt jeg dem? I anlægget udenfor vinduet!
Da svampesæsonen var fed - og jeg, ene af alle, ikke fandt nogle på "stederne"....hvor høstede jeg så rigeligt?
I anlægget udenfor mit vindue, såmænd. Jeg bor vist lidt heldigt:-)

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 9. februar 2015 kl. 14.55

Det var heldig for bøg er godt træ . Så skal du bare smøre det ind i nogle olier som katte katte kan lide , hvis du vil have dem til at hvæse klør .
Jeg kan ikke huske om det er baldrian man skal bruge , men det ved de i dyreforretningen .

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Holm, 9. februar 2015 kl. 15.05

Katteurt - men det bryder min kat sig ikke om. Træet skal bevikles med reb på strategiske steder. Det kan holde til megen hvæsning.

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 9. februar 2015 kl. 17.01

Og baldrin, som Søren skriver. Vores kat bliver salig...

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 13. februar 2015 kl. 20.45

Det er for langt væk... Jeg skal save tre tykke grene af en hyld, de to-tre andre er kattene superglade for (fældet sidste sommer). Der ligger i hverfald barkspåner efter klohvæsning. Helt hen på låget til minirensen.

Mvh
Tine- dejligy nogen tænker kattemiljø ind!

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 13. februar 2015 kl. 21.13

@ Mette
Hvis det er en udekat er det nok ikke et problem, at få katten til hvæsse kløer på stammen. Det kommer helt naturligt når stammen er afbarket.
Under alle omstændigheder er det vigtigt, at træet afbarkes fuldstændigt, hvis det bruges indenfor.

Nyt svar til emnet »Grene søges!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Grene søges!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider