Forum

Tålmodighed lønner sig

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 4. marts 2015 kl. 14.28

Det kribler i fingrene for at komme til at så mine Tagetes Vanilla, som kommer op efter bare 2-3 dage. Men et år, hvor jeg startede omkring midten af marts, kunne jeg 4 uger efter kassere en kasse med alt for ranglede planter. Året efter gjorde jeg et forsøg med 2 hold frø. Sået med en måneds mellemrum. De senest såede gav de flotteste tætte planter, mens de tidligt såede var "svæklinge".
Så jeg holder mig i ro til midt i April - Desværre.
Jeg har kun mulighed for at så indendøre i vindueskarm - og senere afhærdning ved at slæbe frem og tilbage.
Ingeborg

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 4. marts 2015 kl. 14.57

Hej Ingeborg

Jeg har nøjagtig samme erfaringer som dig. Nogle gange kan det bare godt betale sig at vente. Jeg har bl.a. også oplevet at persille er spiret på 1 uge, når jeg såede i april, i stedet for på en måned, når jeg såede i marts.

Det er kun chili, peberfrugter og tomaterjeg har sået nu. Og så sår jeg nok snart nogle laurentia- det skulle være tiden nu. Dem har jeg ikke prøvet at så før.

Nyt svar til emnet »Tålmodighed lønner sig«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Tålmodighed lønner sig

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider