Skrevet af: Ingeborg Hansen, 3. april 2015 kl. 20.08
Hej
Jeg har gået og spekuleret over hvad det hedder, når der kun er fragmenter tilbage af f. eks. et blad. Kan simpelthen ikke komme i tanker om det.
Kan nogen hjælpe?
Ingeborg
Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 3. april 2015 kl. 20.32
det er en Japanlygte på dansk
Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 3. april 2015 kl. 20.33
iøvrigt et godt billede. Må jeg bruge det på Plantenettet.dk?
Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 3. april 2015 kl. 20.42
hov.. det var jo ikke det du spurgte om :-) ømm.. det skal jeg også lige tænke over hvis jeg da har hørt det før.
Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 3. april 2015 kl. 20.59
Jeg har vist bare altid kaldt det et bladskelet, men det dur nok ikke til en frugt. Og der findes sikkert et eller andet fint navn til det.
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 3. april 2015 kl. 22.48
Hej Ingeborg.
Jeg ved heller ikke, om det har et navn, andet end bladskelet, som Kristian foreslår.
Men smukt er det i hvert fald. Jeg kommer til at tænke på filigran når jeg ser det :-)
Se her hvordan man kan lave sine egne bladskeletter :
www.vnat.dk/Undervisningsaktiviteter/naturteknik/13_03.pdf
Hilsen AG.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 3. april 2015 kl. 22.51
Hej Christian Olsen
Du må gerne bruge billedet, men jeg har flere "skeletfrugter" og vil gerne sende dig forskellige billeder til frit brug. Kontakt mig privat.
Ingeborg
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 4. april 2015 kl. 7.52
så må det da hedde blomsterskelet
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 4. april 2015 kl. 16.00
Mange tak for alle svar. Det ender med at det bare hedder skeletterede blade/blomster/frugtstande.
Jeg har googlet på tysk og fundet dette
www.floristik-geschenke-bastel-shop.de/Bindereibedarf_Trockenmaterial_Skelettblaetter_Willowblaetter.html
Det ændrer heller ikke navnet.
Tak og fortsat god påske. Her i det sydjyske er vejret fint - uden den blæst vi havde i går. Dog nattefrost sidste nat.
Ingeborg
Skrevet af: Søren S Duun, 5. april 2015 kl. 23.10
Du skal nok i biologibøgerne fra folkeskolen eller hf for af finde det oft de leder efter . Har du prøvet at søge på det latinske ord for nedbryde .
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.